Kultovní stadion Silverdome v Pontiacu v USA byl místem velkých sportovních i kulturních událostí. Konaly se zde koncerty Led Zeppelin, Rolling Stones a Madonny a papež Jan Pavel II. tu vedl mši. Od roku 2006 je stadion uzavřen. Nyní se proměnil v obří parkoviště několika tisíců vozů značky VW.
Celá událost má samozřejmě přímou souvislost s aférou dieselgate. Německá automobilka, která umožnila zpětný odkup prodaných vozů, musela narychlo pronajmout prostory všude tam, kde to bylo jen trochu možné. Jedno z takových parkovišť vzniklo v Detroitu, na stadionu Silverdome, který je již několik let nevyužívaný z důvodu propadlé licence.
I když se takové jednání mohlo zdát zpočátku jako dobrý plán, Volkswagen (respektive pronajímatel), se díky tomu dostal do problémů. Podle místních úřadů je takové jednání nelegální a majitel by potřeboval na pronájem celé plochy jiné oprávnění, než které nyní vlastní. Správně by měl automobilce pronajmout každé parkovací místo zvlášť. Navíc dlouhodobé odstavení automobilů není ekologické.
Volkswagen by tedy měl všechny své vozy přemístit jinam, nicméně již nyní je zřejmé, že jakákoliv manipulace s vozy, jejichž motory 2.0 TDi aktuálně nesplňují emisní limity, vzbudí pobouření. Naštěstí se automobilce VW podařilo domluvit s organizací EPA na způsoby úpravy automobilu tak, aby motory splňovali emisní limity.
Nezbývá tedy než doufat, že k úpravám a následnému prodeji dojde co nejdříve. Díky místním obyvatelům a dronům se můžeme podívat na detailní záběry z místa, které rozhodně nejsou obvyklé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?