V roce 2016 se Toyota Hilux stala nejprodávanějším automobilem v Austrálii. A právě tento úspěch se japonská automobilka rozhodla oslavit poněkud netradiční formou.
Na první pohled zaujme černo-žluté zbarvení doplněné nápisem Tonka. Tak se totiž jmenuje populární výrobce autíček. Právě spojení hračky a modelu Toyota Hilux dalo vzniknout něčemu nevšednímu.
Srdcem tohoto výtvoru se stal čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,8 litru. Za zmínku též stojí různá vylepšení, mezi která mimo jiné patří jízdní výška vyšší o 150 mm, 35“palcová kola, a zejména světelné panely založené na technologii LED.
Koncept však není určen k výrobě, ale stane se zajímavým zpestřením různých automobilových akcí po celé Austrálii. Není bez zajímavosti, že se nejedná o první spolupráci společností Toyota a Tonka.
Krásnou náhodou je fakt, že v letošním roce čeká oba výrobce jubileum. Tonka oslaví sedmdesáté narozeniny a Toyota osmdesáté.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.