To, že se někdy najde zapomenutý supersport ve stodole, je celkem raritní historický okamžik. Co když ale slavné sportovní auto stojí jen tak na ulici?
Tohle přesně je případ z Londýna. Tam stojí již delší dobu tmavé Ferrari 456 GT. Luxusní GT bylo vyráběno v letech 1992 až 1998 a jedná se o jeden z mála čtyřmístných modelů značky. O to víc je jeho kult cennější, když vezmeme v potaz, že vyrobeno bylo pouhých 1548 exemplářů.
S celou zprávou o zapomenutém italském sportovním voze přinesl britský deník The Sun. Podle něj je vůz zaparkován na ulici Hans Crescent v londýnské čtvrti Knightsbridge. Podle dostupných informací zde vůz stojí lehce přes dva roky a nikdo se k němu nehlásí. Navíc, když si všimnete žluté výzvy na čelním okně, vůz již delší dobu nemá zaplacenu silniční daň.
Proč tam vůz stojí bez povšimnutí, to nikdo neví. Pod jeho kapotou však standardně najdeme atmosférický vidlicový dvanáctiválec s výkonem 442 koní a točivým momentem 550 Nm. I dnes by s ním navíc měl práci i ten nejostřejší hothatch na trhu, jelikož už tehdy dovedlo 456 GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?