BMW je zatím jedna z mála automobilek, která se brání produkci užitkových vozidel typu pick-up. O jeden návrh se nyní pokusili pánové z IndianAutosBlog a vypadá vážně zajímavě.
Velkým odbytištěm takových aut je kupříkladu Severní Amerika nebo Austrálie, jenže ani některé evropské státy luxusními velkými pick-upy nepohrdnou. Proto se třeba Mercedes-Benz rozhodl, že postaví svůj vlastní (třídu X), to aby konkuroval VW Amarok nebo Nissanu Navara.
A jelikož hlavně Mercedes je prémiovou značkou, pozadu by časem nemuselo být ani BMW. Kromě toho, že letos chystá uvést hned 40 novinek, by se dost možná mohlo stát, že brzy dorazí i něco jako konkurent "mercedesí" třídy X.
Indičtí kolegové z AutosBlogu proto vzali klasickou X5 od BMW a přetvořili jí k obrazu svému. Prakticky tak tady máme originální bavorák s ložnou plochou. Tento vůz by mohl konkurovat například Volkswagenu Amarok, který nedávno dostal benzinový šestiválec.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?