Mladí lidé riskují v autech svých rodičů, která si často půjčují bez ptaní. Překračují povolenou rychlost, používají za volantem chytré telefony a řídí pod vlivem alkoholu.
Taková jsou hlavní zjištění nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company. Průzkum proběhl mezi 5000 řidiči ve věku 17 až 24 let z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. Dopravní nehody jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí, kteří kvůli finanční situaci dnes často zůstávají bydlet u rodičů déle než v minulosti.
Celkem 82 procent dotazovaných uvedlo, že jezdí vozem svých rodičů. 39 procent respondentů se přiznalo k překračování povolené rychlosti, 35 procent jezdí bez dovolení a 27 procent za volantem telefonuje, posílá zprávy nebo si fotí „selfíčka“. Dokonce 6 procent přiznalo i jízdu pod vlivem alkoholu.
„Mladí často vidí v rodinném autě bránu ke svobodě, základ svých sociálních aktivit. V zájmu bezpečnosti jich samých i dalších účastníků provozu je ale nezbytné postarat se o to, aby se za volantem chovali zodpovědně,“ řekl Jim Graham, manažer programu Ford Driving Skills for Life zaměřeného na výcvik mladých řidičů.
Přibližně polovina Evropanů ve věku 18 až 29 let bydlí u rodičů. Jedná se o důsledek vysoké nezaměstnanosti mladých, drahých nájmů a nedostupnosti vlastního bydlení. Vysokoškoláci se po studiích často vracejí zpět k rodičům. Hovoří se o „bumerangové generaci“.
Zajímavé je, že 74 procent respondentů má vlastní auto. Přesto občas jezdí vozem svých rodičů. Buď aby ušetřili, nebo aby udělali dojem na přátele. Pro rodiče může být soužití s jejich dospělými dětmi finančně náročné, ročně je vyjde i na více než sto tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?