Mladí lidé riskují v autech svých rodičů, která si často půjčují bez ptaní. Překračují povolenou rychlost, používají za volantem chytré telefony a řídí pod vlivem alkoholu.
Taková jsou hlavní zjištění nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company. Průzkum proběhl mezi 5000 řidiči ve věku 17 až 24 let z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. Dopravní nehody jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí, kteří kvůli finanční situaci dnes často zůstávají bydlet u rodičů déle než v minulosti.
Celkem 82 procent dotazovaných uvedlo, že jezdí vozem svých rodičů. 39 procent respondentů se přiznalo k překračování povolené rychlosti, 35 procent jezdí bez dovolení a 27 procent za volantem telefonuje, posílá zprávy nebo si fotí „selfíčka“. Dokonce 6 procent přiznalo i jízdu pod vlivem alkoholu.
„Mladí často vidí v rodinném autě bránu ke svobodě, základ svých sociálních aktivit. V zájmu bezpečnosti jich samých i dalších účastníků provozu je ale nezbytné postarat se o to, aby se za volantem chovali zodpovědně,“ řekl Jim Graham, manažer programu Ford Driving Skills for Life zaměřeného na výcvik mladých řidičů.
Přibližně polovina Evropanů ve věku 18 až 29 let bydlí u rodičů. Jedná se o důsledek vysoké nezaměstnanosti mladých, drahých nájmů a nedostupnosti vlastního bydlení. Vysokoškoláci se po studiích často vracejí zpět k rodičům. Hovoří se o „bumerangové generaci“.
Zajímavé je, že 74 procent respondentů má vlastní auto. Přesto občas jezdí vozem svých rodičů. Buď aby ušetřili, nebo aby udělali dojem na přátele. Pro rodiče může být soužití s jejich dospělými dětmi finančně náročné, ročně je vyjde i na více než sto tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.