Mladí lidé riskují v autech svých rodičů, která si často půjčují bez ptaní. Překračují povolenou rychlost, používají za volantem chytré telefony a řídí pod vlivem alkoholu.
Taková jsou hlavní zjištění nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company. Průzkum proběhl mezi 5000 řidiči ve věku 17 až 24 let z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. Dopravní nehody jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí, kteří kvůli finanční situaci dnes často zůstávají bydlet u rodičů déle než v minulosti.
Celkem 82 procent dotazovaných uvedlo, že jezdí vozem svých rodičů. 39 procent respondentů se přiznalo k překračování povolené rychlosti, 35 procent jezdí bez dovolení a 27 procent za volantem telefonuje, posílá zprávy nebo si fotí „selfíčka“. Dokonce 6 procent přiznalo i jízdu pod vlivem alkoholu.
„Mladí často vidí v rodinném autě bránu ke svobodě, základ svých sociálních aktivit. V zájmu bezpečnosti jich samých i dalších účastníků provozu je ale nezbytné postarat se o to, aby se za volantem chovali zodpovědně,“ řekl Jim Graham, manažer programu Ford Driving Skills for Life zaměřeného na výcvik mladých řidičů.
Přibližně polovina Evropanů ve věku 18 až 29 let bydlí u rodičů. Jedná se o důsledek vysoké nezaměstnanosti mladých, drahých nájmů a nedostupnosti vlastního bydlení. Vysokoškoláci se po studiích často vracejí zpět k rodičům. Hovoří se o „bumerangové generaci“.
Zajímavé je, že 74 procent respondentů má vlastní auto. Přesto občas jezdí vozem svých rodičů. Buď aby ušetřili, nebo aby udělali dojem na přátele. Pro rodiče může být soužití s jejich dospělými dětmi finančně náročné, ročně je vyjde i na více než sto tisíc korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?