Mladí lidé riskují v autech svých rodičů, která si často půjčují bez ptaní. Překračují povolenou rychlost, používají za volantem chytré telefony a řídí pod vlivem alkoholu.
Taková jsou hlavní zjištění nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company. Průzkum proběhl mezi 5000 řidiči ve věku 17 až 24 let z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. Dopravní nehody jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí, kteří kvůli finanční situaci dnes často zůstávají bydlet u rodičů déle než v minulosti.
Celkem 82 procent dotazovaných uvedlo, že jezdí vozem svých rodičů. 39 procent respondentů se přiznalo k překračování povolené rychlosti, 35 procent jezdí bez dovolení a 27 procent za volantem telefonuje, posílá zprávy nebo si fotí „selfíčka“. Dokonce 6 procent přiznalo i jízdu pod vlivem alkoholu.
„Mladí často vidí v rodinném autě bránu ke svobodě, základ svých sociálních aktivit. V zájmu bezpečnosti jich samých i dalších účastníků provozu je ale nezbytné postarat se o to, aby se za volantem chovali zodpovědně,“ řekl Jim Graham, manažer programu Ford Driving Skills for Life zaměřeného na výcvik mladých řidičů.
Přibližně polovina Evropanů ve věku 18 až 29 let bydlí u rodičů. Jedná se o důsledek vysoké nezaměstnanosti mladých, drahých nájmů a nedostupnosti vlastního bydlení. Vysokoškoláci se po studiích často vracejí zpět k rodičům. Hovoří se o „bumerangové generaci“.
Zajímavé je, že 74 procent respondentů má vlastní auto. Přesto občas jezdí vozem svých rodičů. Buď aby ušetřili, nebo aby udělali dojem na přátele. Pro rodiče může být soužití s jejich dospělými dětmi finančně náročné, ročně je vyjde i na více než sto tisíc korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?