Mladí lidé riskují v autech svých rodičů, která si často půjčují bez ptaní. Překračují povolenou rychlost, používají za volantem chytré telefony a řídí pod vlivem alkoholu.
Taková jsou hlavní zjištění nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company. Průzkum proběhl mezi 5000 řidiči ve věku 17 až 24 let z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. Dopravní nehody jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí, kteří kvůli finanční situaci dnes často zůstávají bydlet u rodičů déle než v minulosti.
Celkem 82 procent dotazovaných uvedlo, že jezdí vozem svých rodičů. 39 procent respondentů se přiznalo k překračování povolené rychlosti, 35 procent jezdí bez dovolení a 27 procent za volantem telefonuje, posílá zprávy nebo si fotí „selfíčka“. Dokonce 6 procent přiznalo i jízdu pod vlivem alkoholu.
„Mladí často vidí v rodinném autě bránu ke svobodě, základ svých sociálních aktivit. V zájmu bezpečnosti jich samých i dalších účastníků provozu je ale nezbytné postarat se o to, aby se za volantem chovali zodpovědně,“ řekl Jim Graham, manažer programu Ford Driving Skills for Life zaměřeného na výcvik mladých řidičů.
Přibližně polovina Evropanů ve věku 18 až 29 let bydlí u rodičů. Jedná se o důsledek vysoké nezaměstnanosti mladých, drahých nájmů a nedostupnosti vlastního bydlení. Vysokoškoláci se po studiích často vracejí zpět k rodičům. Hovoří se o „bumerangové generaci“.
Zajímavé je, že 74 procent respondentů má vlastní auto. Přesto občas jezdí vozem svých rodičů. Buď aby ušetřili, nebo aby udělali dojem na přátele. Pro rodiče může být soužití s jejich dospělými dětmi finančně náročné, ročně je vyjde i na více než sto tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.