Jedna z hlavních novinek ženevského autosalonu na stánku Volkswagen byl model Arteon. Ten již prozradil své ceny v nejvyšších specifikacích, ovšem co bude s verzí kombi?
Arteon Variant je totiž častým snem fanoušků značky a trošku naděje do všeho vnáší šéf vývoje Elmar-Marius Licharz. Ten ještě před premiérou vozu řekl, že nabídka by nemusela být uzavřena jen klasickým liftbackem. To znamená, že by mohla přijít další karosářské verze. Vše ale záleží na tom, jak moc bude prodejně Arteon úspěšný a vzhledem k jeho cenovce v nejvyšší verze to není vůbec jisté.
Pak je tady také otázka, co by se vlastně stalo s méně luxusním Passatem Variant? Dle slov vedení značky by se v případě Arteonu Variant neměnilo nic. Jen by zkrátka byl luxusnější a dravější verzí Passatu. Počítat by se dalo s lepší výbavou, dobrou prostorností a logicky i s výkonnějšími motory z nabídky.
A jestli vás myšlenka zaujala, pak se podívejte na ilustraci od návrháře X-Tomi Design. Ten si pohrál s klasickým Arteonem v oranžovém laku a vytvořil kombík, jenž by mohl jít z fleku do výroby.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?