U Lexusu se chystají k radikální změně. Současná generace Lexusu GS totiž nejspíše nedostane nástupce. Co za tím stojí?
Od roku 2011 je tady s námi jeho aktuální provedení a jeho nástupce byl pro některé fanoušky značky zcela jistým. Nově se však ukazuje, že odnož Toyoty zastavila veškerý vývoj a tím pádem nebude pracovat na konkurentovi "éčkového" Mercedesu nebo "pětkového" BMW.
Podle dostupných informací se má GS navždy vyloučit z nabídky a bude nahrazeno novou generací modelu LS. Zatím naštěstí není nic oficiálního, takže do příštího roku, kdy měl přijít nástupce, s GS můžeme počítat. Problémem ale je, že nebýt Severní Ameriky, na trzích by se neobjevila ani současná generace.
A jak to poslední měsíce a roky bývá, i Lexus se chce více soustředit na crossovery a vozy kategorie SUV. Z toho důvodu je jasné, že sedany jako takové jsou na vedlejší koleji a model GS prostě ztrácí dostatečný význam. V příštím roce by ale mělo být jasněji, jak moc se vlastně změní modelová nabídka Lexusu a zda se GS nakonec podaří zachránit.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.