Mnichovské BMW chystá do budoucna hodně zajímavou věcičku. Ponese označení 8 a jak název napovídá, má se jednat o duchovního nástupce slavného osmičkového kupé.
Navíc se nové BMW 8 ukáže hned v několika variantách. Vše prozradil server bmwblog, kde se objevily informace týkající se ostré a luxusem nabité novinky. Díky novým zprávám se tak máme na co těšit a je otázkou dvou let, než se dočkáme na silnicích ultra zajímavého BMW s osmičkou v názvu.
Vlastně se bude jednat o současný vrchol nabídky, kam se řadí i sedmička. S příchodem osmé řady se však odstraní současná šestka, která je dost oblíbená a její nová speciální verze M Sport si u nás odbyla premiéru včera. BMW 8 však bude výrazně větší než šestka, luxusnější a nabídne vyšší výkony.
V plánu jsou navíc hned tři verze. Prvním bude čtyřdveřové "kupé", kabriolet a pak klasické kupé. Posledním bude i ostré M8, jenž se objeví v roce 2019. I to přijde jako Coupe (F92), Convertible (F91) a M8 Gran Coupe (F93). Pod jejich kapotou čekejme benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Vybaven bude dvěma turby a výkonově by měl nabídnout okolo 600 koní.
Síla motoru půjde v základu na zadní, popřípadě na všechny čtyři kola. Každopádně se pokaždé o přenos výkonu na kola postará osmistupňový automat ZF.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.