Mnichovské BMW chystá do budoucna hodně zajímavou věcičku. Ponese označení 8 a jak název napovídá, má se jednat o duchovního nástupce slavného osmičkového kupé.
Navíc se nové BMW 8 ukáže hned v několika variantách. Vše prozradil server bmwblog, kde se objevily informace týkající se ostré a luxusem nabité novinky. Díky novým zprávám se tak máme na co těšit a je otázkou dvou let, než se dočkáme na silnicích ultra zajímavého BMW s osmičkou v názvu.
Vlastně se bude jednat o současný vrchol nabídky, kam se řadí i sedmička. S příchodem osmé řady se však odstraní současná šestka, která je dost oblíbená a její nová speciální verze M Sport si u nás odbyla premiéru včera. BMW 8 však bude výrazně větší než šestka, luxusnější a nabídne vyšší výkony.
V plánu jsou navíc hned tři verze. Prvním bude čtyřdveřové "kupé", kabriolet a pak klasické kupé. Posledním bude i ostré M8, jenž se objeví v roce 2019. I to přijde jako Coupe (F92), Convertible (F91) a M8 Gran Coupe (F93). Pod jejich kapotou čekejme benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Vybaven bude dvěma turby a výkonově by měl nabídnout okolo 600 koní.
Síla motoru půjde v základu na zadní, popřípadě na všechny čtyři kola. Každopádně se pokaždé o přenos výkonu na kola postará osmistupňový automat ZF.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?