Mnichovské BMW chystá do budoucna hodně zajímavou věcičku. Ponese označení 8 a jak název napovídá, má se jednat o duchovního nástupce slavného osmičkového kupé.
Navíc se nové BMW 8 ukáže hned v několika variantách. Vše prozradil server bmwblog, kde se objevily informace týkající se ostré a luxusem nabité novinky. Díky novým zprávám se tak máme na co těšit a je otázkou dvou let, než se dočkáme na silnicích ultra zajímavého BMW s osmičkou v názvu.
Vlastně se bude jednat o současný vrchol nabídky, kam se řadí i sedmička. S příchodem osmé řady se však odstraní současná šestka, která je dost oblíbená a její nová speciální verze M Sport si u nás odbyla premiéru včera. BMW 8 však bude výrazně větší než šestka, luxusnější a nabídne vyšší výkony.
V plánu jsou navíc hned tři verze. Prvním bude čtyřdveřové "kupé", kabriolet a pak klasické kupé. Posledním bude i ostré M8, jenž se objeví v roce 2019. I to přijde jako Coupe (F92), Convertible (F91) a M8 Gran Coupe (F93). Pod jejich kapotou čekejme benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Vybaven bude dvěma turby a výkonově by měl nabídnout okolo 600 koní.
Síla motoru půjde v základu na zadní, popřípadě na všechny čtyři kola. Každopádně se pokaždé o přenos výkonu na kola postará osmistupňový automat ZF.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.