České autobazary denně odmítají vykoupit stovky vozidel. Ještě v minulosti to bylo především kvůli přetočeným tachometrům nebo celkově nevyhovujícímu technickému stavu. Aktuálně jsou však největším problémem chybějící filtry pevných částic. Po českých silnicích tak podle odhadů může jezdit až jeden milión závadových vozidel, která nevyhovují emisním limitům. Za nefunkční nebo chybějící filtr pevných částic přitom například v sousedním Rakousku hrozí zabavení vozidla nebo pokuta až 5.000€.
„Denně odmítneme vykoupit přibližně 50 vozidel,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a doplňuje: „V minulosti to bylo především kvůli přetočeným tachometrům. Dnes ale mezi odmítnutými vozy převládají vozidla, u nichž není funkční filtr pevných částic anebo je zcela odstraněn.“
Filtry pevných částic se aktuálně stávají velkým problémem. Do vozidel s dieselovým motorem se začaly montovat na začátku tisíciletí. Podle Foltýna se u dieselových motorů počítá se životností filtru pevných částic v rozmezí 80 – 240 tisíc kilometrů, podle toho o jakou značku se jedná a v jakých podmínkách je vůz používán.
Výměna filtru však může stát až 100 tisíc korun, záleží na značce vozidla. Podle Foltýna se proto majitelé starších dieselových vozidel snaží vůz s nefunkčním DPF prodat za každou cenu, nebo jej dokonce z vozu vymontují, upraví řídící jednotku motoru a vůz prodávají jako bezvadný. „Laik pak nemá moc možností, jak závadu odhalit,“ varuje Foltýn.
„Dle našeho průzkumu je v České republice zhruba 1 milion takto nebezpečných vozidel, která mají buď poškozený, nefunkční anebo úplně vytlučený filtr pevných částic a bohužel je na silnici nikdo nekontroluje,“ hodnotí současný stav Igor Sirota z ÚAMK. Zároveň varuje před zdánlivě výhodným nákupem ojetého vozu od neznámého člověka, nebo v neprověřeném autobazaru: „Existuje reálné riziko, že lze narazit na takto závadový vůz.“
„Naši technici se při výkupu vozidel s dieselovým motorem velmi pečlivě zaměřují na kontrolu DPF a vozy s nefunkčním nebo dokonce chybějícím filtrem odmítají vykoupit,“ říká Foltýn. Podle Foltýna by takový vůz totiž neměl projít technickou kontrolou. Hrozí ale i jiné nebezpečí: „Například v sousedním Rakousku mohou policisté automobil, který má vymontovaný nebo nefunkční filtr pevných částic, dokonce zabavit, odebrat registrační značku nebo dát pokutu až 5000 EUR,“ varuje Igor Sirota z ÚAMK.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?