Pokud můžete, tak se dnes večer dálnici D1 raději vyhněte. Přesně ve dvacet hodin se totiž dopravní tepna u Jihlavy na dlouhých 14 hodin uzavřela. A to v obou směrech.
Důvodem je bourání mostu. Doprava je provizorně vedena po objížďce. Znovu průjezdná by měla být D1 v neděli krátce před polednem. I když jen částečně.
Pátá odpoledne. Provoz na dálnici dělníci svádí do jednoho jízdního pruhu v každém směru. Těžké bagry stojí připravené opodál. Všechno už se připravuje na noční bourací maratón. Most na 116. kilometru dálnice D1 u Jihlavy půjde dolů.
Navezené hromady štěrku jsou tu proto, aby ochránily povrch dálnice. Právě na štěrk budou padat části bouraného mostu. Na ojedinělou podívanou se sem už odpoledne z Jihlavy přijel podívat Pavel Bláha se synem Adámkem.
Zcela zavřená bude D1 14 hodin. Od osmé večerní do nedělní desáté dopolední. Veškerá doprava musí na objížďku - ta vede přes Jihlavu a Velký Beranov. Řidiči si tak najedou navíc nějakých 15 kilometrů.Od nedělní desáté dopolední by se tímto úsekem mělo jezdit jedním jízdním pruhem v každém směru - takto omezený bude provoz kvůli dokončovacím pracím celou neděli.
Řidiči se čas od času na našich dálnicích musí připravit na takovéto nečekané jobovky. Naposledy před dvěma týdny byla přes noc zavřená D1 u Devíti Křížů a to pro změnu kvůli stavbě nového mostu.
Další omezení řidiče čekají i v příštích měsících, kdy se budou v rámci generální rekonstrukce bourat nebo stavět mosty hned na několika místech D1. Bourat se ale bude poslední březnový víkend i dálniční most u Rudné u Prahy.Dálnice D5 bude mezi nultým a osmým kilometrem kvůli tomu celou noc uzavřená.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?