Pokud plánujete dovolenou v Chorvatsku, počítejte s tím, že letos bude zas o něco dražší. Prodraží se už cesta. V Rakousku i Chorvatsku totiž zdražují dálniční známky a mýtné. V zemi u Jadranu navíc od nového roku zvedli sazbu DPH. Ceny tak stoupají například v restauracích, hotelech, nebo kempech.
Chorvatsko už nebude tak výhodné jako dosud. Vyšší ceny zaplatíme hned na cestě do země, za mýtné na dálnicích.
„V Rakousku se zdražovala dálniční známka, očekáváme ale změnu i u poplatků mýtných v Rakousku. Dále pak mýtné poplatky se zvedají i v Chorvatsku od letní sezony zhruba o 15 procent,“ řekl televizi Prima Petr Vomáčka, mluvčí ÚAMK.
Chorvatská vláda totiž potřebuje peníze na splacení dluhů právě z výstavby dálnic. Například jen úsek ze Záhřebu do Splitu vyjde letos na 730 korun, tedy asi o stovku víc než loni. Pokud bychom měli spočítat celkové náklady u osobního automobilu na cestě z České republiky, konkrétně z Prahy do Splitu - při průměrné spotřebě 7 litrů, ceně za pohonné hmoty 30 korun - jen cesta nás vyjde asi na 7,5 tisíce. Odborníci navíc nevylučují rapidní zdražení pohonných hmot. Kromě nákladů za dopravu si návštěvníci Chorvatska připlatí například i v restauracích, nebo za ubytování. V zemi totiž platí nová sazba DPH.
„Chorvatsko zavedlo se začátkem roku daňovou reformu. Reforma se týká také pohostinství, které nově spadá do vyšší sazby DPH, zvýšení proběhlo domnívám se z 13 na 25 procent,“ řekla televizi Prima Tereza Picková, výkonná ředitelka AČCKA.
Na Jadran každý rok z Česka vyjíždí přes 700 tisíc krajanů. Ti, kteří jsou zvyklí se během dovolené v Chorvatsku stravovat v restauracích, případně si na pláži dát točené pivo, tak budou muset sáhnout mnohem hlouběji do kapsy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?