Modernizace D1. Kde a na co si dát aktuálně pozor

ar4, 3. března 2017, 13:06 Google+

Dosud rekonstrukce probíhala metodou dílčích oprav. Tento postup se ale ukázal jako neefektivní a navíc významně zatěžuje rozpočet dopravní infrastruktury. Přišel tedy čas na generální modernizaci celé komunikace, která vyřeší část problémů spojených s provozem a údržbou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dopravní zácpa v Praze

Dopravní zácpa v Praze | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Dálnice D1 tvořící spojnici mezi Prahou, Brnem a Ostravou je nejvytíženější komunikací na celé dálniční síti ČR. Současně je nejstarší českou dálniční komunikací, přičemž první známky stavby se datují od roku 1967. Od té doby se stav komunikace významně zhoršil. U Prahy zde v obou směrech projede téměř 100 tisíc vozidel denně.


Úsek Mirošovice (25 km) – Kývalka (181 km) je po desítkách let provozu na konci plánované životnosti a je nutné přistoupit k celkové modernizaci. Cementobetonový povrch vozovky vykazuje trhliny a výškový posun desek, asfaltobetonový povrch zase vyjeté koleje a plošný rozpad. Místní opravy těchto poruch již nejsou nadále efektivní a tak je nutné postupně celých 161 km v tomto úseku modernizovat.

img-responsive

Dálnice D1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Modernizace úseku spočívá ve změně kategorie D26,5 na kategorii D28, což neznamená nic jiného než rozšíření odstavného pruhu dálnice o 0,75 m na každé straně a tím zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla. Dále bude možno vést provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy v jednom směru v době uzavírky jednoho jízdního pásu. V tuto chvíli takový režim není možný, proto vznikají při jakékoliv uzavírce či nehodě dopravní kongesce.


Modernizace zahrnuje nejen opravu vozovky a rozšíření dálničních mostů a nadjezdů, ale například i výměnu veškerých kabelových vedení ve středním dělícím pásu. Modernizace je rozdělena na 21 dílčích mezikřižovatkových úseků, přičemž součástí stavebního úseku je vždy s ohledem na omezení provozu jedna mimoúrovňová křižovatka. Jednotlivé úseky tak mají délku od tří do 14,7 kilometrů.

img-responsive

Dálnice | foto: pixabay.com

2. března došlo k zahájení modernizace levého jízdního pásu dálnice mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži. Po třídenním přípravném období bude od 5. března doprava v úseku vedena na pravém jízdním pásu (směr Brno) v režimu 2+2 jízdní pruhy. Celý úsek bude pro řidiče zprovozněn na přelomu července a srpna.


V sobotu 4. března zahájí Ředitelství silnic a dálnic modernizaci úseku Jihlava – Velký Beranov. V úseku bude probíhat instalace vodorovného dopravního značení a provizorních svodidel. Následně se práce přesunou do středního dělícího pásu. Podle ŘSD mezi největší přínosy modernizace patří nejen pokrytí novým moderním povrchem odpovídajícím normám 21. století, ale i zlepšení bezpečnosti, snížení dopravních kolon a obecného zlepšení dopravního komfortu.

Vytisknout

Diskuze: Modernizace D1. Kde a na co si dát aktuálně pozor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

NISSAN X-TRAIL 4Dogs

Nissan X-Trail 4Dogs: "hafsolutně" dokonalý vůz pro rodinné výlety

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud