V zimní Skandinávii byl před pár dny vyfocen zamaskovaný prototyp Audi RS4 Avant. Ten je ukázkou toho, jaká zběsilost nás za rok čeká.
Tento prototyp není první, který byl zachycen v pokročilém stádiu vývoje. Podle snímků má několik věcí, které se nejspíše dostanou do sériové výroby. Jedná se o temně modré vrchní části karoserie postrádající maskování, decentní střešní ližiny a také o obří litá sportovní kola.
Nové RS4 Avant bylo přistiženo při testování již po několikáté, jenže až dnes byla oficiálně potvrzena informace, že pod její kapotou najdeme 2,9litrový twin-turbo šestiválec z Porsche Panamera S / 4S. Vzhledem ke zpřísňující se regulaci emisí se obě automobilky dohodly na sdílení nákladů na vývoj svých šesti a osmiválců.
Očekávaný výkon je 450 koňských sil, kdežto točivý moment dosáhne 600 Nm. Ve výsledku to je o deset koní a 40 Nm více než nabídne Porsche. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne do 4 sekund a kupující bude mít možnost užít si maximální rychlost až 280 km/h. Konkurence by se tak měla pomalu připravovat na fakt, že Audi jí nedá nic zadarmo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?