Když v listopadu roku 2013 zemřel při automobilové havárii Paul Walker, nejen svět automaniaků se zahalil do smutku. Nová zpráva ohledně jeho nehody ale ukazuje, že svou vinu na tom možná má i samotné Porsche.
Od té doby se toho stalo hodně, dokončení předposledního dílu se značně zkomplikovalo, na svět se dostala soudní tahanice mezi Walkerovou dcerou Meadow a automobilkou Porsche a jak to tak vypadá, samotná Carrera GT není tak andělské auto, jak se možná zdá.
Jde o to, že právní zástupce rodiny nyní tvrdí, že má nové důkazy, které na vinu automobilky poukazují. Nevíme jak je právník získal, ale jde o interní e-maily z roku 2006, v nichž se uvádějí celkem zajímavá fakta. Tak například mezi zaměstnanci značky bylo řečeno, že jen během dvou let se při nehodách povedlo zničit 200 kusů Carrer GT.
To je už samo o sobě dost hrozivé číslo, o to víc, když si připomeneme fakt, že dohromady produkce čítala jen 1 280 kusů. Ještě zajímavější a možná horší zpráva je, když před dlouhými roky jeden z automechaniků lakovny naboural s tímhle Porsche do telefonního stožáru. V rychlosti 50 km/h to stačilo na to, aby vůz vzplál a přeměnil se na hromadu popela.
Nový soudní spor, který se začíná pomalu ale jistě rýsovat, tak bude vskutku zajímavý. Díky neobjasněnému úniku zmiňovaných e-mailů se totiž Porsche začalo strachovat a podle právníka rodiny Walkerových už výrobce podniká kroky k utajení všeho podstatného. Uvidíme proto, jak vše dopadne, každopádně důkaz o nebezpečnosti Porsche Carrery GT najdete v tomto odkazu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.