Když v listopadu roku 2013 zemřel při automobilové havárii Paul Walker, nejen svět automaniaků se zahalil do smutku. Nová zpráva ohledně jeho nehody ale ukazuje, že svou vinu na tom možná má i samotné Porsche.
Od té doby se toho stalo hodně, dokončení předposledního dílu se značně zkomplikovalo, na svět se dostala soudní tahanice mezi Walkerovou dcerou Meadow a automobilkou Porsche a jak to tak vypadá, samotná Carrera GT není tak andělské auto, jak se možná zdá.
Jde o to, že právní zástupce rodiny nyní tvrdí, že má nové důkazy, které na vinu automobilky poukazují. Nevíme jak je právník získal, ale jde o interní e-maily z roku 2006, v nichž se uvádějí celkem zajímavá fakta. Tak například mezi zaměstnanci značky bylo řečeno, že jen během dvou let se při nehodách povedlo zničit 200 kusů Carrer GT.
To je už samo o sobě dost hrozivé číslo, o to víc, když si připomeneme fakt, že dohromady produkce čítala jen 1 280 kusů. Ještě zajímavější a možná horší zpráva je, když před dlouhými roky jeden z automechaniků lakovny naboural s tímhle Porsche do telefonního stožáru. V rychlosti 50 km/h to stačilo na to, aby vůz vzplál a přeměnil se na hromadu popela.
Nový soudní spor, který se začíná pomalu ale jistě rýsovat, tak bude vskutku zajímavý. Díky neobjasněnému úniku zmiňovaných e-mailů se totiž Porsche začalo strachovat a podle právníka rodiny Walkerových už výrobce podniká kroky k utajení všeho podstatného. Uvidíme proto, jak vše dopadne, každopádně důkaz o nebezpečnosti Porsche Carrery GT najdete v tomto odkazu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.