Když v listopadu roku 2013 zemřel při automobilové havárii Paul Walker, nejen svět automaniaků se zahalil do smutku. Nová zpráva ohledně jeho nehody ale ukazuje, že svou vinu na tom možná má i samotné Porsche.
Od té doby se toho stalo hodně, dokončení předposledního dílu se značně zkomplikovalo, na svět se dostala soudní tahanice mezi Walkerovou dcerou Meadow a automobilkou Porsche a jak to tak vypadá, samotná Carrera GT není tak andělské auto, jak se možná zdá.
Jde o to, že právní zástupce rodiny nyní tvrdí, že má nové důkazy, které na vinu automobilky poukazují. Nevíme jak je právník získal, ale jde o interní e-maily z roku 2006, v nichž se uvádějí celkem zajímavá fakta. Tak například mezi zaměstnanci značky bylo řečeno, že jen během dvou let se při nehodách povedlo zničit 200 kusů Carrer GT.
To je už samo o sobě dost hrozivé číslo, o to víc, když si připomeneme fakt, že dohromady produkce čítala jen 1 280 kusů. Ještě zajímavější a možná horší zpráva je, když před dlouhými roky jeden z automechaniků lakovny naboural s tímhle Porsche do telefonního stožáru. V rychlosti 50 km/h to stačilo na to, aby vůz vzplál a přeměnil se na hromadu popela.
Nový soudní spor, který se začíná pomalu ale jistě rýsovat, tak bude vskutku zajímavý. Díky neobjasněnému úniku zmiňovaných e-mailů se totiž Porsche začalo strachovat a podle právníka rodiny Walkerových už výrobce podniká kroky k utajení všeho podstatného. Uvidíme proto, jak vše dopadne, každopádně důkaz o nebezpečnosti Porsche Carrery GT najdete v tomto odkazu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?