Prakticky všechny typy vozů ztratí za první dva roky okolo 50 procent ze své tržní ceny, například Volkswagen Passat ztrácí celkem 50 procent své ceny, Ford Focus 51 procent své ceny a Škoda Fabia 47 procent ceny. Vyplývá ze statistik autobazarů.
"Ne každý si uvědomuje, že jeden rok starý automobil vypadá jako nový, ale cenově je o 25 až 30 procent výhodnější a automaticky má další rok plnou záruku od výrobce," říká jeden ze zástupců autobazarů.Model, který se vám líbí a chcete ho koupit za poloviční cenu, je potřeba si počkat nejlépe dva roky.
Dříve byla s koupí ojetého automobilu spojená určitá rizika, nicméně velké a zavedené autobazary už mají nastaveny takové parametry při výkupu vozidel, že riziko je v současné době naprosto minimální.
Autobazary dnes využívají služeb informačního systému Autotracer od společnosti Cebia, který dokáže s velkou mírou pravděpodobnosti odhalit přetočený tachometr i další případné manipulace s vozidlem. Samozřejmostí je i kontrola roku výroby vozidla, kontrola VIN, ale i kontrola na případné finanční závazky či odcizení.
Auta jsou při výkupu zároveň důkladně kontrolována, takže bývá opět s velkou mírou pravděpodobnosti odhalená jakákoliv nepřiznaná manipulace s kteroukoliv částí vozidla.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?