Prakticky všechny typy vozů ztratí za první dva roky okolo 50 procent ze své tržní ceny, například Volkswagen Passat ztrácí celkem 50 procent své ceny, Ford Focus 51 procent své ceny a Škoda Fabia 47 procent ceny. Vyplývá ze statistik autobazarů.
"Ne každý si uvědomuje, že jeden rok starý automobil vypadá jako nový, ale cenově je o 25 až 30 procent výhodnější a automaticky má další rok plnou záruku od výrobce," říká jeden ze zástupců autobazarů.Model, který se vám líbí a chcete ho koupit za poloviční cenu, je potřeba si počkat nejlépe dva roky.
Dříve byla s koupí ojetého automobilu spojená určitá rizika, nicméně velké a zavedené autobazary už mají nastaveny takové parametry při výkupu vozidel, že riziko je v současné době naprosto minimální.
Autobazary dnes využívají služeb informačního systému Autotracer od společnosti Cebia, který dokáže s velkou mírou pravděpodobnosti odhalit přetočený tachometr i další případné manipulace s vozidlem. Samozřejmostí je i kontrola roku výroby vozidla, kontrola VIN, ale i kontrola na případné finanční závazky či odcizení.
Auta jsou při výkupu zároveň důkladně kontrolována, takže bývá opět s velkou mírou pravděpodobnosti odhalená jakákoliv nepřiznaná manipulace s kteroukoliv částí vozidla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.