Prakticky všechny typy vozů ztratí za první dva roky okolo 50 procent ze své tržní ceny, například Volkswagen Passat ztrácí celkem 50 procent své ceny, Ford Focus 51 procent své ceny a Škoda Fabia 47 procent ceny. Vyplývá ze statistik autobazarů.
"Ne každý si uvědomuje, že jeden rok starý automobil vypadá jako nový, ale cenově je o 25 až 30 procent výhodnější a automaticky má další rok plnou záruku od výrobce," říká jeden ze zástupců autobazarů.Model, který se vám líbí a chcete ho koupit za poloviční cenu, je potřeba si počkat nejlépe dva roky.
Dříve byla s koupí ojetého automobilu spojená určitá rizika, nicméně velké a zavedené autobazary už mají nastaveny takové parametry při výkupu vozidel, že riziko je v současné době naprosto minimální.
Autobazary dnes využívají služeb informačního systému Autotracer od společnosti Cebia, který dokáže s velkou mírou pravděpodobnosti odhalit přetočený tachometr i další případné manipulace s vozidlem. Samozřejmostí je i kontrola roku výroby vozidla, kontrola VIN, ale i kontrola na případné finanční závazky či odcizení.
Auta jsou při výkupu zároveň důkladně kontrolována, takže bývá opět s velkou mírou pravděpodobnosti odhalená jakákoliv nepřiznaná manipulace s kteroukoliv částí vozidla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?