Řidiči osobních aut musejí počítat s tím, že od roku 2018 či 2019 budou platit za jízdu na německých dálnicích. Příslušný návrh na zavedení mýtného pro osobní auta dnes schválila německá vláda, informovalo na twitteru ministerstvo dopravy. Návrh, proti němuž má výhrady několik evropských zemí včetně Česka, by měl bez větších problémů schválit i parlament.
Ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) zatím nepočítá s tím, že by se povinnost platit dálniční poplatky nevztahovala na některé příhraniční regiony, jak to požaduje část představitelů německých spolkových zemí. Od mýtného pro osobní auta si Dobrindt slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy Kč). Využití těchto financí bude vázáno na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury.Dle námi dostupných informací bude mýtné zavedeno v roce 2018, ale nejpozději v roce 2019. Více informací a ceny mýtného si můžete již nyní u nás prohlédnout.
Pro německé motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
roční viněta benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmroční viněta nafta
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmMaximální roční výše viněty je 130 Eur.
Pro zahraniční motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
10-ti denní známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 2,50 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 4 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 8 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 14 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 20 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 25 Eur2 měsíční známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 7 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 11 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 18 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 30 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 40 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 50 EurRoční viněta pro benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmRoční viněta pro naftu
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmVýpočet mýtného pro zahraniční občany jezdící na území Německa
přiblizná cena za kupónu je řazena - rok, 2 měsíce, 10 dní Škoda Felicia (1,3 a 1,6 benzín - rok 1996 až 2000 - Euro 1 a 2) - 83,85 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Fabia (1,4 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 90,35 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Octavia (1,6 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 103,35 Eur, 40 Eur, 20 Eur Škoda Octavia (1,9 nafta - rok 2000 - Euro 2) - 130,00 Eur, 50 Eur, 25 Eur Škoda Octavia (1,4 CNG+benzín - rok 2014 - Euro 5) - zdarma Škoda Superb (1,4 benzín - rok 2015 - Euro 6) - 25,02 Eur, 11 Eur, 4 Eur Škoda Superb (2,0 nafta - rok 2015 - Euro 6) - 95,04 Eur, 30 Eur, 14 EurPlug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?