Řidiči osobních aut musejí počítat s tím, že od roku 2018 či 2019 budou platit za jízdu na německých dálnicích. Příslušný návrh na zavedení mýtného pro osobní auta dnes schválila německá vláda, informovalo na twitteru ministerstvo dopravy. Návrh, proti němuž má výhrady několik evropských zemí včetně Česka, by měl bez větších problémů schválit i parlament.
Ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) zatím nepočítá s tím, že by se povinnost platit dálniční poplatky nevztahovala na některé příhraniční regiony, jak to požaduje část představitelů německých spolkových zemí. Od mýtného pro osobní auta si Dobrindt slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy Kč). Využití těchto financí bude vázáno na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury.Dle námi dostupných informací bude mýtné zavedeno v roce 2018, ale nejpozději v roce 2019. Více informací a ceny mýtného si můžete již nyní u nás prohlédnout.
Pro německé motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
roční viněta benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmroční viněta nafta
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmMaximální roční výše viněty je 130 Eur.
Pro zahraniční motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
10-ti denní známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 2,50 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 4 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 8 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 14 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 20 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 25 Eur2 měsíční známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 7 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 11 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 18 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 30 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 40 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 50 EurRoční viněta pro benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmRoční viněta pro naftu
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmVýpočet mýtného pro zahraniční občany jezdící na území Německa
přiblizná cena za kupónu je řazena - rok, 2 měsíce, 10 dní Škoda Felicia (1,3 a 1,6 benzín - rok 1996 až 2000 - Euro 1 a 2) - 83,85 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Fabia (1,4 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 90,35 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Octavia (1,6 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 103,35 Eur, 40 Eur, 20 Eur Škoda Octavia (1,9 nafta - rok 2000 - Euro 2) - 130,00 Eur, 50 Eur, 25 Eur Škoda Octavia (1,4 CNG+benzín - rok 2014 - Euro 5) - zdarma Škoda Superb (1,4 benzín - rok 2015 - Euro 6) - 25,02 Eur, 11 Eur, 4 Eur Škoda Superb (2,0 nafta - rok 2015 - Euro 6) - 95,04 Eur, 30 Eur, 14 EurŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?