Mýtné v Německu. Jak nás zasáhnou jejich ceny?

ar1, 7. února 2017, 13:12 Aktualizováno 7.2.2017, 17:09 Google+

Řidiči osobních aut musejí počítat s tím, že od roku 2018 či 2019 budou platit za jízdu na německých dálnicích. Příslušný návrh na zavedení mýtného pro osobní auta dnes schválila německá vláda, informovalo na twitteru ministerstvo dopravy. Návrh, proti němuž má výhrady několik evropských zemí včetně Česka, by měl bez větších problémů schválit i parlament.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Německá dálnice

Německá dálnice | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) zatím nepočítá s tím, že by se povinnost platit dálniční poplatky nevztahovala na některé příhraniční regiony, jak to požaduje část představitelů německých spolkových zemí. Od mýtného pro osobní auta si Dobrindt slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy Kč). Využití těchto financí bude vázáno na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury.

Dle námi dostupných informací bude mýtné zavedeno v roce 2018, ale nejpozději v roce 2019. Více informací a ceny mýtného si můžete již nyní u nás prohlédnout.

Pro německé motoristy platí tyto sazby: 

Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma

Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu

roční viněta benzín

Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccm
Euro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccm
Euro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccm

roční viněta nafta

Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccm
Euro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccm
Euro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccm

Maximální roční výše viněty je 130 Eur.

Pro zahraniční motoristy platí tyto sazby: 

Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma

Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu

10-ti denní známka

pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 2,50 Eur
pokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 4 Eur
pokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 8 Eur
pokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 14 Eur
pokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 20 Eur
pokud by roční viněta stát 130 eur – 25 Eur

2 měsíční známka

pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 7 Eur
pokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 11 Eur
pokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 18 Eur
pokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 30 Eur
pokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 40 Eur
pokud by roční viněta stát 130 eur – 50 Eur

Roční viněta pro benzín

Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccm
Euro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccm
Euro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccm

Roční viněta pro naftu

Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccm
Euro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccm
Euro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccm

Výpočet mýtného pro zahraniční občany jezdící na území Německa

  • přiblizná cena za kupónu je řazena - rok, 2 měsíce, 10 dní
  • Škoda Felicia (1,3 a 1,6 benzín - rok 1996 až 2000 - Euro 1 a 2) - 83,85 Eur, 30 Eur, 14 Eur
  • Škoda Fabia (1,4 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 90,35 Eur, 30 Eur, 14 Eur
  • Škoda Octavia (1,6 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 103,35 Eur, 40 Eur, 20 Eur
  • Škoda Octavia (1,9 nafta - rok 2000 - Euro 2) - 130,00 Eur, 50 Eur, 25 Eur
  • Škoda Octavia (1,4 CNG+benzín - rok 2014 - Euro 5) - zdarma
  • Škoda Superb (1,4 benzín - rok 2015 - Euro 6) - 25,02 Eur, 11 Eur, 4 Eur
  • Škoda Superb (2,0 nafta - rok 2015 - Euro 6) - 95,04 Eur, 30 Eur, 14 Eur
Vytisknout

Diskuze: Mýtné v Německu. Jak nás zasáhnou jejich ceny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dacia (Renault) Duster možná přežije svou smrt jako Lada.

Současná Dacia Duster přežije svého nástupce! Jak je to možné?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud