Řidiči osobních aut musejí počítat s tím, že od roku 2018 či 2019 budou platit za jízdu na německých dálnicích. Příslušný návrh na zavedení mýtného pro osobní auta dnes schválila německá vláda, informovalo na twitteru ministerstvo dopravy. Návrh, proti němuž má výhrady několik evropských zemí včetně Česka, by měl bez větších problémů schválit i parlament.
Ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) zatím nepočítá s tím, že by se povinnost platit dálniční poplatky nevztahovala na některé příhraniční regiony, jak to požaduje část představitelů německých spolkových zemí. Od mýtného pro osobní auta si Dobrindt slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy Kč). Využití těchto financí bude vázáno na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury.Dle námi dostupných informací bude mýtné zavedeno v roce 2018, ale nejpozději v roce 2019. Více informací a ceny mýtného si můžete již nyní u nás prohlédnout.
Pro německé motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
roční viněta benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmroční viněta nafta
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmMaximální roční výše viněty je 130 Eur.
Pro zahraniční motoristy platí tyto sazby:
Motocykl, Elektromobil, vozidlo na vodík, CNG, LPG, ZTP a ZTP/P – zdarma
Karavany mají jen roční - 16 Eur za každých 200 kg vozu
10-ti denní známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 2,50 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 4 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 8 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 14 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 20 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 25 Eur2 měsíční známka
pokud by roční viněta stát méně než 20 eur – 7 Eurpokud by roční viněta stát 20 eur až 40 eur – 11 Eurpokud by roční viněta stát 40 eur až 70 eur – 18 Eurpokud by roční viněta stát 70 eur až 100 eur – 30 Eurpokud by roční viněta stát 100 až 129,99 eur – 40 Eurpokud by roční viněta stát 130 eur – 50 EurRoční viněta pro benzín
Euro 6 - 1,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 2,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 6,50 Eur za každých 100 ccmRoční viněta pro naftu
Euro 6 - 4,80 Eur za každých 100 ccmEuro 4 a 5 – 5,00 Eur za každých 100 ccmEuro 0 až 3 – 9,50 Eur za každých 100 ccmVýpočet mýtného pro zahraniční občany jezdící na území Německa
přiblizná cena za kupónu je řazena - rok, 2 měsíce, 10 dní Škoda Felicia (1,3 a 1,6 benzín - rok 1996 až 2000 - Euro 1 a 2) - 83,85 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Fabia (1,4 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 90,35 Eur, 30 Eur, 14 Eur Škoda Octavia (1,6 benzín - rok 2000 - Euro 2) - 103,35 Eur, 40 Eur, 20 Eur Škoda Octavia (1,9 nafta - rok 2000 - Euro 2) - 130,00 Eur, 50 Eur, 25 Eur Škoda Octavia (1,4 CNG+benzín - rok 2014 - Euro 5) - zdarma Škoda Superb (1,4 benzín - rok 2015 - Euro 6) - 25,02 Eur, 11 Eur, 4 Eur Škoda Superb (2,0 nafta - rok 2015 - Euro 6) - 95,04 Eur, 30 Eur, 14 Eur
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?