V americké Atlantě se nedávno stala dost kuriózní nehoda. Figurovala v ní červený Chevrolet Corvette C5 a obrovský Ford F-450. Především majitel Corvetty ale může být rád, že tohle přežil.
Řidič Fordu F-450 jednoduše nedobrzdil za červenou Corvettou a jak se dalo čekat, mohutný americký vůz vyskočil nahoru a jednoduše se zastavil až o střechu Chevroletu. Na snímcích je jasně vidět, jak byl náraz devastující.
Nemusíme připomínat, že řidič Corvetty utrpěl velký šok a světě div se, nebyl nijak zraněn. My můžeme jen dodat, že oba řidiči mohou být rádi za celkem nízkou nárazovou rychlost. Stát se tohle vše v o něco větším tempu, zřejmě bysme zde psali o úmrtí.
Dost možná se spekuluje o tom, že majitel Fordu nevěnoval dostatečnou pozornost řízení. Může za to fakt, že rychlost, jakou se oba pohybovali, nebyla hlavní příčinou nehody. K vážné dopravní nehodě ale chyběly doopravdy jen centimetry.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.