Co dělat, když vám zamrzne palivový systém? Toto je dlouhodobá prevence

Škoda Octavia Combi RS230
Škoda Octavia Combi RS230, foto: Roman Havlín
ar1 23. ledna 2017 12:54
Sdílej:

Zimní období, velmi často spojené s nízkými teplotami vzduchu, přináší motoristům mnoho problémů. Ve zvýšeném množství se zmíněné problémy týkají palivého systému, který je negativně ovlivňován velkými teplotními rozdíly vzduchu. Americký výrobce BG Products nabízí ve svém širokém sortimentu produktů účinné řešení pro vozy s naftovým i benzínovým motorem.

U naftových motorů stojí často za vzniklými problémy střídající se teploty vzduchu zejména při intenzivních mrazech. Ve spojení s nižší kvalitou nafty a přítomností bio složek v tomto palivu vznikají drobné karbonové částice, které vytvářejí velmi abrazivní prostředí v palivovém systému. Následně dochází ke zvýšenému opotřebení celého vstřikovacího systému (vstřikovače, filtr, potrubí, atd.) a tvorbě dalších úsad, což je způsobeno nízkým podílem lubrikačních složek v současném palivu (zejména forsforu a síry) splňujícím přísné emisní limity.

„První příznaky vznikajících problémů se projevují špatnými starty, nízkým výkonem motoru a jeho nepravidelným chodem či lehce bílým kouřem z výfuku. Pokud majitélé vozů situaci neřeší hrozí velmi nákladné opravy palivového systému,“ říká Jiří Kocourek, produktový manažer BG Products ve společnosti I.O.B. spol. s r.o.

Pro tyto případy nabízí BG Products účinnou prevenci - chemický přípravek „BG 247 DFC Plus“. Jedná se o celoroční kondicionér nafty, obsahující speciální lubrikant s efektivní funkcí mazání vstřikovacího systému. Navíc v zimní období zabraňuje vzniku drobných parafínových krystalků vedoucí k ucpání palivového potrubí. Přípravek s velmi snadnou aplikací, jehož balení (177 ml) vystačí na 150 l nafty je vhodný i pro vozy s katalyzátory a DPF fitry.

Druhým závažným nepřítelem pro palivový systém dieselového i benzínového motoru v době zimních mrazů je voda vznikající kondenzací. Tento negativní proces je dán určitým podílem alkoholu v současných palivech, který zvyšuje jejich kyselost a absorbuje vzdušnou vlhkost. Výsledkem je poté nejen riziko zamrznutí, ale také tvorba oxidačních úsad spojená s korozí a zanesení palivového systému.

Jako novinku na trhu v ČR nabízí firma BG Products chemický přípravek „BG 281 Ethanol Fuel System Drier“ pro dieselový i benzínový motor. Jedná se o velmi efektivní odstraňovač kondenzované vody v palivovém systému, který umožňuje spálení absorbované vody při chodu motoru a její opuštění vozidla výfukovým potrubím ve formě páry. Jedno balení (355 ml) se velmi lehce aplikuje do palivové nádrže, čímž dochází k zabránění degradace paliva a prodloužení životnosti vstřikovacího systému vozidla.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.