U naftových motorů stojí často za vzniklými problémy střídající se teploty vzduchu zejména při intenzivních mrazech. Ve spojení s nižší kvalitou nafty a přítomností bio složek v tomto palivu vznikají drobné karbonové částice, které vytvářejí velmi abrazivní prostředí v palivovém systému. Následně dochází ke zvýšenému opotřebení celého vstřikovacího systému (vstřikovače, filtr, potrubí, atd.) a tvorbě dalších úsad, což je způsobeno nízkým podílem lubrikačních složek v současném palivu (zejména forsforu a síry) splňujícím přísné emisní limity.
„První příznaky vznikajících problémů se projevují špatnými starty, nízkým výkonem motoru a jeho nepravidelným chodem či lehce bílým kouřem z výfuku. Pokud majitélé vozů situaci neřeší hrozí velmi nákladné opravy palivového systému,“ říká Jiří Kocourek, produktový manažer BG Products ve společnosti I.O.B. spol. s r.o.
Pro tyto případy nabízí BG Products účinnou prevenci - chemický přípravek „BG 247 DFC Plus“. Jedná se o celoroční kondicionér nafty, obsahující speciální lubrikant s efektivní funkcí mazání vstřikovacího systému. Navíc v zimní období zabraňuje vzniku drobných parafínových krystalků vedoucí k ucpání palivového potrubí. Přípravek s velmi snadnou aplikací, jehož balení (177 ml) vystačí na 150 l nafty je vhodný i pro vozy s katalyzátory a DPF fitry.
Druhým závažným nepřítelem pro palivový systém dieselového i benzínového motoru v době zimních mrazů je voda vznikající kondenzací. Tento negativní proces je dán určitým podílem alkoholu v současných palivech, který zvyšuje jejich kyselost a absorbuje vzdušnou vlhkost. Výsledkem je poté nejen riziko zamrznutí, ale také tvorba oxidačních úsad spojená s korozí a zanesení palivového systému.
Jako novinku na trhu v ČR nabízí firma BG Products chemický přípravek „BG 281 Ethanol Fuel System Drier“ pro dieselový i benzínový motor. Jedná se o velmi efektivní odstraňovač kondenzované vody v palivovém systému, který umožňuje spálení absorbované vody při chodu motoru a její opuštění vozidla výfukovým potrubím ve formě páry. Jedno balení (355 ml) se velmi lehce aplikuje do palivové nádrže, čímž dochází k zabránění degradace paliva a prodloužení životnosti vstřikovacího systému vozidla.