Už se vám někdy stalo, že jste natankovali nesprávný druh paliva do svého nebo firemního vozu? Nebyli byste první ani poslední, ovšem málokdo ví, jak se v takové situaci zachovat.
Pokud už máte ve svém naftovém autě načerpaný benzin (což se u nových aut může stát jen velmi zřídka), základní pravidlo je jednoduché. Nikdy se nepokoušejte nastartovat. U nových vozidel z posledních několika let je často hrdlo nádrže přizpůsobeno správné tankovací pistoli, takže do nového Passatu B8 2.0 TDI byste neměli být schopní natankovat benzin a naopak. Hůře na tom jsou majitelé ojetin, kteří se mohou ve spěchu nebo stresu splést a nic jim nebrání, aby do svého auta načerpali opačný druh paliva.Čtěte také: Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení
Nemusíme asi připomínat, že v tomto případě hrozí takřka okamžité poškození motoru. První a základní radou tak je, abyste se v případě zapůjčení cizího vozu podívali do malého techničáku. Tam bude napsáno, jaký typ paliva vůz vyžaduje. Zkušenější řidiči pak samozřejmě odhalí pohon auta podle otáčkoměru palubní desky, kdy otáčky maximálně do 6 tisíc v červením poli vždy značí naftu.
Problém může nastat u vozidel značky Dacia. Ta totiž používá jeden otáčkoměr pro všechny motory! A jak správně poznat na čerpací stanici druh paliva? I kdybyste neznali jejich názvy, stačí si pamatovat, že černé tankovací pistole = nafta, zelené = benzin. Bílá tankovací pistole čepuje ethanol.Čtěte také:První korejský vyzyvatel BMW míří do Evropy i s turbodieselem. A jak se vám líbí v bílé?
Nyní se podívejme na situaci, kdy majitel auta přehlédne všechny výše zmíněné rady a jednoduše natankuje. Krom nestartování motoru se nesmí ani otočit klíčkem v zapalování. V ten okamžik se totiž spustí palivové čerpadlo a rázem je počátek škody na motoru zahájen. Dobrým úkonem je vypuštění nádrže, jenže to nejde provést na místě, takže je potřeba informovat obsluhu čerpací stanice, vůz na neutrál odtlačit z místa někam bokem (máte-li ovšem automat, je to problém a vůz musí zůstat na místě).
Po tomto úkonu je potřeba okamžite zavolat odtahovou službu a auto rovnou poslat do servisu. Jenže ne každý si chybu uvědomí ihned a tak se stane, že nastartuje. V tom případě se palivo dostalo do palivového systému a pár sekund až minut může jestě běžet na původní zbytky paliva. Až posléze, když si řidič ničeho nevšimne, motor začne svým zvukem a chodem značit, že něco není v pořádku. I zde vás pak čeká odtahová služba a větší účet za opravu.Čtěte také:TEST: MINI One (2017): Čertík v krabičce
Co se ale stane v případě, když natankujete benzin s nesprávným oktanovým číslem? Kromě menšího celkového výkonu vozu vlastně nic. Naopak při natankování prémiovějšího paliva se dočkáte plnějšího výkonu, lepšího projevu motoru a mnohdy klesne i spotřeba. Řídící jednotky novějších vozidel jsou připraveny především na fakt, že místo Naturalu 98 nebo 100 natankujete palivo s nižším oktanovým číslem. Tehdy dojde k lehkému otupění odezvy na plynový pedál a motor nebude mít takový tah, jak slibuje výrobce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.