Už se vám někdy stalo, že jste natankovali nesprávný druh paliva do svého nebo firemního vozu? Nebyli byste první ani poslední, ovšem málokdo ví, jak se v takové situaci zachovat.
Pokud už máte ve svém naftovém autě načerpaný benzin (což se u nových aut může stát jen velmi zřídka), základní pravidlo je jednoduché. Nikdy se nepokoušejte nastartovat. U nových vozidel z posledních několika let je často hrdlo nádrže přizpůsobeno správné tankovací pistoli, takže do nového Passatu B8 2.0 TDI byste neměli být schopní natankovat benzin a naopak. Hůře na tom jsou majitelé ojetin, kteří se mohou ve spěchu nebo stresu splést a nic jim nebrání, aby do svého auta načerpali opačný druh paliva.Čtěte také: Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení
Nemusíme asi připomínat, že v tomto případě hrozí takřka okamžité poškození motoru. První a základní radou tak je, abyste se v případě zapůjčení cizího vozu podívali do malého techničáku. Tam bude napsáno, jaký typ paliva vůz vyžaduje. Zkušenější řidiči pak samozřejmě odhalí pohon auta podle otáčkoměru palubní desky, kdy otáčky maximálně do 6 tisíc v červením poli vždy značí naftu.
Problém může nastat u vozidel značky Dacia. Ta totiž používá jeden otáčkoměr pro všechny motory! A jak správně poznat na čerpací stanici druh paliva? I kdybyste neznali jejich názvy, stačí si pamatovat, že černé tankovací pistole = nafta, zelené = benzin. Bílá tankovací pistole čepuje ethanol.Čtěte také:První korejský vyzyvatel BMW míří do Evropy i s turbodieselem. A jak se vám líbí v bílé?
Nyní se podívejme na situaci, kdy majitel auta přehlédne všechny výše zmíněné rady a jednoduše natankuje. Krom nestartování motoru se nesmí ani otočit klíčkem v zapalování. V ten okamžik se totiž spustí palivové čerpadlo a rázem je počátek škody na motoru zahájen. Dobrým úkonem je vypuštění nádrže, jenže to nejde provést na místě, takže je potřeba informovat obsluhu čerpací stanice, vůz na neutrál odtlačit z místa někam bokem (máte-li ovšem automat, je to problém a vůz musí zůstat na místě).
Po tomto úkonu je potřeba okamžite zavolat odtahovou službu a auto rovnou poslat do servisu. Jenže ne každý si chybu uvědomí ihned a tak se stane, že nastartuje. V tom případě se palivo dostalo do palivového systému a pár sekund až minut může jestě běžet na původní zbytky paliva. Až posléze, když si řidič ničeho nevšimne, motor začne svým zvukem a chodem značit, že něco není v pořádku. I zde vás pak čeká odtahová služba a větší účet za opravu.Čtěte také:TEST: MINI One (2017): Čertík v krabičce
Co se ale stane v případě, když natankujete benzin s nesprávným oktanovým číslem? Kromě menšího celkového výkonu vozu vlastně nic. Naopak při natankování prémiovějšího paliva se dočkáte plnějšího výkonu, lepšího projevu motoru a mnohdy klesne i spotřeba. Řídící jednotky novějších vozidel jsou připraveny především na fakt, že místo Naturalu 98 nebo 100 natankujete palivo s nižším oktanovým číslem. Tehdy dojde k lehkému otupění odezvy na plynový pedál a motor nebude mít takový tah, jak slibuje výrobce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.