Někteří Češi mají v oblibě všechno obcházet a na všem co nejvíc ušetřit. To se bohužel týká také jejich plechových miláčků a tak se můžete setkat s řidiči, co mají na svém autě pouze dvě zimní pneumatiky. Otázkou ale je, zda je to vůbec legální.
Víte, co na tohle říká zákon? Ne každému dojde, že i prochladlý asfalt s teplotou sotva pár stupňů Celsia, nemá moc dobré účinky na jeho auto s letními pneu. Někteří "akčnější" řidiči tak v rámci kompromisu zvolí variantu, kdy jednu nápravu svého auta osadí zimními a druhou letními pneumatikami.
S tím však souvisí mnoho ale. Jednak rozdílné směsi a vzorky gum změní vyvážení podvozku a také předvídatelnost chování vozu. Typické vysvětlení: Když zimní pneumatiky nazujete dopředu, budete mít sice dobrou přilnavost v zatáčkách (je-li prochladlá vozovka, led, sníh..), ale vaše auto se bude bez ohledu na koncepci pohonu chovat jako zadokolka.
TEST: Jaké jsou nejlepší zimní pneumatiky? Tady je přehled
A co říká zákon na použití kombinace letních a zimních pneu? Samozřejmě je to výslovně zakázáno a jen blázen by si mohl myslet, že by mu to v případě silniční kontroly hlídkou Policie ČR prošlo. Zákon sice výslovně nepřikazuje mít vždy a všude nazuté zimní pneumatiky, ale v oblastech, kde je hrozba náledí, námrazy nebo sněhu, povinné rázem jsou. I tak se najdou odvážlivci, co se vydají na cestu s dvojkombinací gum, nebo v horším případě jen na těch letních.
Ještě zajímavější to bude v situaci, kdy na letních gumách způsobíte v zimním období dopravní nehodu. V tom případě se totiž připravte, že vaše pojišťovna se bude hodně zdráhat proplatit vámi způsobenou škodu. Může také do jisté částky zkrátit pojistné plnění. Ovšem pozor, existuje jistá výjimka.
Tu tvoří vozidla s hmotností převyšující 3500 kg, která mohou v zimním období obouvat zimní pneumatiky "pouze" na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zbytek jimi osazen být povinně nemusí. Výše uvedené se ale vyhýbá z 90 % všemu, co se řadí do kategorie běžných osobních vozidel.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?