Britský časopis What Car? v našich končinách asi příliš čtenářů nezná, ve Velké Británii se ale jedná o největšího rádce při koupi nového nebo ojetého automobilu. První číslo vyšlo již v roce 1973, o pět let později pak vznikla anketa Best Cars. Ta vyhodnocuje ta nejlepší auta v několika kategoriích, pro rok 2017 pak výraznou stopu zanechala také Škoda.
Mladoboleslavský okřídlený šíp sbírá v poslední době jedno ocenění za druhým. Výraznou roli v tom hrají britská média, jež ve většině případů Škodovku chválí a staví na přední příčky nejrůznějších žebříčků. Naposledy tak učinil magazín What Car? ve své tradiční anketě Best Cars, tentokrát pro rok 2017. Takového úspěchu jako před dvěma lety, kdy se celkovým vítězem ankety stala Fabia, sice aktuálně modely Škoda nedosáhly, i tak ale zabodovaly. Hned třikrát totiž získaly prvenství ve své kategorii.
Začneme Kodiaqem, který se stal nejlepším velkým SUV. „Byli jsme na první velké SUV značky Škoda hodně zvědaví. Dnes už je jasné, že Kodiaq porotce nezklamal. Je to skvělé sportovně-užitkové vozidlo se sedmi sedadly, pohonem všech kol, silným naftovým motorem, velkorysou výbavou – a to vše za fantastickou cenu,“ uvedl šéfredaktor časopisu Steve Huntingford. Již zmíněná Fabia pro změnu potřetí vyhrála mezi malými vozy. „Za posledních dvanáct měsíců se objevila celá řada nových malých vozů, ale Fabia i nadále zůstává nesporným etalonem,“ dodal Huntingford. Třetím úspěšným modelem tuzemské jedničky se mezi kombíky stal praktičtější Superb. Úspěch pak podtrhlo vítězství Fabie Combi mezi kombíky do 18 tisíc liber, Citiga mezi miniauty od 8 do 10 tisíc liber a Superbu mezi manažerskými vozy do 25 tisíc liber. Na úspěšné vozy v jednotlivých kategoriích se můžete podívat v naásledující tabulce.
Nejlepší auta roku 2017 podle What Car?
Městská auta Hyundai i10 1.2 Malá auta Škoda Fabia 1.2 TSI Rodinná auta Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Kombi Škoda Superb Combi 2.0 TDI Manažerská auta Audi A4 3.0 TDI Luxusní auta BMW 520d Malá SUV Seat Ateca 1.4 EcoTSI Velká SUV Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 Luxusní SUV Audi Q7 3.0 TDI quattro MPV Volkswagen Touran 1.6 TDI Hot hatche Ford Fiesta ST Kupé Audi TT Coupé 1.8 TFSI Kabriolety Mazda MX-5 2.0 Sky-G Sportovní auta Porsche 718 Cayman Elektrická auta Renault Zoe Cena čtenářů Honda Civic Type R Concept Nejlepší technologie Peugeot i-Cockpit 2.0 Nejbezpečnější auto Toyota PriusCelkovým vítězem ankety se stalo BMW řady 5 (konkrétně verze 520d) poslední generace, jejíž příchod na český trh je naplánován na 11. únor letošního roku. České ceny vozu startují na 1 292 200 korunách za naftový čtyřválec 520d o výkonu 140 kW (190 k), k dispozici ale budou i šestiválce na naftu či benzín, pohon všech kol, plug-in hybrid nebo sportovní M550i xDrive. A právě rozmanitost verzí a kvalita vynesly řadě 5 celkové vítězství. Jak totiž What Car? poznamenal, Seat Ateca nebo Škoda Kodiaq byly celkovému vítězství hodně blízko, BMW je ale zkrátka přesvědčivější. „Jakoukoliv verzi řady 5 si vyberete, dostanete jeden z nejlepších a nejkomfortnějších automobilů dneška,“ dodal celkem jednoznačně britský magazín.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.