Už se vám to někdy určitě stalo. Ráno sednete do svého vozu a díky tuhé zimě venku se vám během mžiku zamlží čelní okno. Jenže právě to je potřeba k dobrému výhledu vpřed a málokdo si ví rady s tím, jak jej vlastně co nejrychleji a spolehlivě odmlžit.
Některé koncernové značky nabízí pro svá auta vyhřívané čelní sklo, které ve velké míře pomůže nejen s odmlžením, ale také s jeho odmrazením. Ale co mají dělat majitelé starších aut? Většinou okamžité zamlžení čelního okna ústí v to, že řidič vytáhne papírové ubrousky nebo hadřík a začne okno utírat. Jenže tohle je špatně.
Aby se uskutečnilo odmlžení co nejdříve, vzduch foukající na čelní okno z klimatizace musí mít co největší teplotu. Teplý vzduch logicky nasaje více vlhkosti a proto jsme si připravili několik základních kroků k tomu, jak rychle a spolehlivě odstranit "mlhu" a čelním skle.
Předně je potřeba dát ofuk ventilační soustavy výhradně na čelní sklo, společně s tím nastavit nejvyšší rychlost a teplotu. Výhodu mají ti, co mají ve svém autě klimatizaci, protože po jejím aktivování se celý proces zrychlí. Pozor ale na to, abyste neměli aktivovaný vnitřní okruh ventilace, touhle chybou by se vše jen zpomalilo. Předposledním krokem jsou lehce pootevřená okna, aby vzduch nasátý vlhkostí mohl cirkulovat z vozu ven.
Posledním krokem k pořádnému výhledu ven z auta je odstranění námrazy z oken. K tomu snad každý z nás používá škrabku na led, popřípadě speciální sprej na odmrazování. Naopak byste se měli vyvarovat politím okna horkou vodou, to se pak nebudete stačit divit, jak rychle vám okna popraskají.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?