Německý koncern Volkswagen má takřka po celém světě pošramocenou pověst na základě kauzy Dieselgate. Čelí kritice ze strany politiků i veřejnosti, hrozí mu finanční tresty a nově se objevil první vážnější trest.
Ten přišel v Jižní Koreji, kde na vše doplatil jeden z manažerů společnost VW. V Korejské republice se s tím zkrátka nemažou a proto zde byl tento úředník odsouzen za falšování dokumentů importovaných vozů. Díky tomu si vysloužil trest odnětí svobody v délce 18 měsíců.
Konkrétně šlo o to, že dotyčný manažer falšoval dokumentaci automobilů VW. V ní uměle snižoval objem škodlivin ve výfukových plynech, čímž podle soudu porušil zákony o ochraně životního prostředí v zemi. Nemusíme ani dodávat, že klamal ekologicky smýšlející zákazníky, kteří si mnohdy potrpí také na to, kolik jejich auto vlastně vypouští emisí.
"Volkswagen tímto trestným činem způsobil výrazné společenské a hospodářské škody a zpochybnil svou důvěryhodnost jako globální značka," tato věta se nachází v daném rozsudku. Není to ale jediný případ, kdy je někdo trestně stíhán za manipulování s údaji o vozidlech.
V americkém Detroitu je nyní souzen další pracovník VW, který se přiznal, že padělal údaje o nových automobilech. Za to mu nyní hrozí odnětí svobody až na pět let. Otázkou je, do jaké míry mu přiznání pomůže. Každopádně odsouzený manažer v Jižní Koreji je hodně tvrdým příkladem pro všechny podvodníky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.