Stalo se vám někdy, že jste zaparkovali v některém z nákupních center a po velkém nákupu jste zapomněli, kde stojí vaše auto? Nejste jediní, případ muže z britského Manchesteru je však poměrně unikátem.
Neznámý muž si loni půjčil od svého známého vůz značky BMW a jel na koncert skupiny Stone Roses. Po jeho konci se ale muži z nějakých důvodů nepodařilo vůz nalézt a i přes pátrání trvající celých pět dní prostě BMW zmizelo. Původně si tak myslel, že auto někdo ukradl a tak pátrání po nějaké době vzdal.
Dokonce k jeho vyhledání použil emaily a telefonáty přímo na tamní policejní stanici, provozovny parkovišť a obchodní centra. Nic z toho ale nepomohlo. Až po půl roce se čirou náhodou auto objevilo a světě div se, bavorák stál stále na svém původním místě. Tak kde tedy byla chyba?
Auto se našlo díky rutinní kontrole policií při kontrolách během novoročných oslav. O to zvláštnější je, že auto bylo pokryto prachem a stálo na místě celých 6 měsíců, takže jeho potenciální majitel zřejmě nehledal dostatečně dobře a pečlivě. Jak jinak si vysvětlit, že i přes intenzivní pátrací akci se BMW doslova "vypařilo".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.