Letošní nový přírůstek do modelové řady Alfy Romeo se vcelku povedl. Vůz se jménem Giulia dokáže ostře šlapat na paty zavedené konkurenci a s jejím vrcholným provedením se nyní pojí zajímavá novinka.
Verze Quadrifoglio se snaží sebrat zákazníky klientům značek BMW nebo Mercedes-Benz a zřejmě proto se Alfa Romeo rozhodla, že vůz začne prodávat také v USA. Právě severoamerické zastoupení značky pak k příležitosti uvedení prodeje započalo spolupráci se švýcarskou firmou Chronoswiss.
Výsledkem jsou luxusně vypadající hodinky, které jsou výrobně omezeny a dostane je jen stovka nových majitelů edice Quadrifoglio. Zajímavostí je jejich název Regulator Alfa Romeo Quadrifoglio Edition, přičemž zájemce o hodinářský průmysl budou jistě zajímat jejich parametry. Podle firmy mají pouzdro o průměru 40 milimetrů vyrobené z nerezové oceli a číselník dostal dekoraci pravým karbonem.
Kožený řemínek dostal červený odstín, což je vlastně barva karoserie, s níž uvádí výrobce vrcholný model Giulia na trh Severní Ameriky. Případné divočejší majitele může potěšit voděodolnost do hloubky 30 metrů. Posledním prvkem je cena, která na americkém trhu startuje na 3 990 dolarech. Za částku lehce překračující sto tisíc korun pak dostane stovka majitelů doplněk, o kterém si zbylí Alfisté mohou nechat leda zdát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.