Majitelé vozů Nissan Leaf po celém světě jsou se svými elekroauty nadmíru spokojeni. Jak si jinak totiž vysvětlit, že za celou dobu prodejů s nimi ujeli jubilejní tři miliardy kilometrů.
Tohle neskutečné číslo pak pomohlo k tomu, že ušetřili téměř 500 milionů kilogramů emisí CO2! Ekologisté proto jistě mají důvod k oslavám, protože Leaf přispívá nemalou měrou k ochranně přírody a ovzduší. Nové oznámení pak podpořila automobilka Nissan otevřením pop-up kavárny, kde se platí energií.
Kavárna nese název Nissan Electric Café, nachází se v Paříži a předznamenává spuštění platformy Electrify the World. Ta je zaměřena na zvýšení povědomí a angažovanosti v oblasti elektromobilů a udržitelného životního stylu. v Paříži, kde se platí energií.
Pro veřejnost ale byla kavárna otevřena jen po omezenou dobu, a to od 16. do 18. prosince. Nissan Electric Café zákazníkům nabízí příležitost využít nejmodernější technologie k výrobě vlastní energie, kdy jí pak zákazníci pak mohou použít jako měnu k úhradě za zboží a služby. Dočasná kavárna předvádí celou řadu nových technologií, které ztělesňují firemní vizi Inteligentní mobility, včetně jednotky xStorage Home vyvinuté globální společností pro správu energie Eaton v partnerství se společností Nissan.
Technologie xStorage Home, která využívá znovupoužité nebo nové baterie elektromobilů Nissan, je systémem pro ukládání energie. Ten dává spotřebitelům větší kontrolu nad tím, jak a kdy energii ve svých domácnostech využívají a mohou se tak vyhnout obdobím s drahými sazbami. Systém je nyní dostupný v šesti konfiguracích a zákazníci tak mají větší výběr možností podle svých energetických potřeb. Systém xStorage Home si již mohou předobjednávat zákazníci ve Spojeném království, Německu, Norsku a nyní také ve Francii.
Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvádí: „Když jsme uvedli na trh první sériově vyráběný elektromobil na světě Nissan LEAF, spustilo to novou vlnu zájmu o technologie nulových emisí. Byl tak učiněn první krok na naší cestě k naplnění vize Inteligentní mobility. Od té doby si naše elektromobily získaly popularitu a dnes zákazníci Nissanu LEAF dosáhli významného milníku, když dohromady najeli přes tři miliardy kilometrů a ušetřili téměř 500 milionů kilogramů emisí CO2.“
„Ale elektromobily představují jen jednu část vize Nissanu. Naše kavárna s placením energií je ideálním způsobem prezentace toho, jak můžeme potenciálně revolučně změnit způsob výroby a využívání energie. Chceme, aby si lidé mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jak mohou nové technologie, jako je xStorage Home, zlepšit jejich životy už dnes, stejně jako přispívat k lepšímu životu budoucích generací.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.