Touhy všech sportovně založených fanoušků značky Volkswagen budou nejspíše splněny! Již za rok totiž podle nejnovější zprávy dorazí duchovní nástupce první generace Golfu GTI.
Bude se jednat o prcka se jménem up! GTI a do prodeje vstoupí příští rok v létě. Nástupce původního Golfa GTI pak není nesmyslem. Tohle autíčko totiž vážilo pod jednu tunu a nabízelo solidní zběsilou dynamiku. To samé se týká brzo uvedeného modelu up! GTI.
Díky jeho kompaktním rozměrům a vysokém výkonu tak bude tahle moderní rychlokrabička srovnatelná s předchůdci, jako bylo první Polo nebo Lupo s nálepkou GTI. Volkswagen navíc několika vyvoleným novinářům z celého světa před pár dny ukázal prototyp up! GTI, což je jasný důkaz o tom, že to nejspíše nebude jen koncept.
Někteří z nich dostali šanci jej řídit na silnicích v Jižní Africe a kdo by snad neznal up!, jedná se o nejlehčí a nejmenší auto v portfoliu značky. Ve verzi GTI pak má nabídnout nový tříválcový motor TSI s objemem 1,0litru TSI a výkonem 115 koní.
K dynamické jízdě přispěje špičkový točivý moment 200 Nm, přičemž maximální nejvyšší rychlost má činit 192 km/h. Zrychlení z nuly na stovku má podle zpráv proběhnout za 8,8 sekundy a s motorem je spojena výhradně šestistupňová manuální převodovka. Společně s tím se vrcholná verze chlubí tím, že dostala specifická nová kola z lehkých slitin a o 15 mm nižší světlou výšku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.