Touhy všech sportovně založených fanoušků značky Volkswagen budou nejspíše splněny! Již za rok totiž podle nejnovější zprávy dorazí duchovní nástupce první generace Golfu GTI.
Bude se jednat o prcka se jménem up! GTI a do prodeje vstoupí příští rok v létě. Nástupce původního Golfa GTI pak není nesmyslem. Tohle autíčko totiž vážilo pod jednu tunu a nabízelo solidní zběsilou dynamiku. To samé se týká brzo uvedeného modelu up! GTI.
Díky jeho kompaktním rozměrům a vysokém výkonu tak bude tahle moderní rychlokrabička srovnatelná s předchůdci, jako bylo první Polo nebo Lupo s nálepkou GTI. Volkswagen navíc několika vyvoleným novinářům z celého světa před pár dny ukázal prototyp up! GTI, což je jasný důkaz o tom, že to nejspíše nebude jen koncept.
Někteří z nich dostali šanci jej řídit na silnicích v Jižní Africe a kdo by snad neznal up!, jedná se o nejlehčí a nejmenší auto v portfoliu značky. Ve verzi GTI pak má nabídnout nový tříválcový motor TSI s objemem 1,0litru TSI a výkonem 115 koní.
K dynamické jízdě přispěje špičkový točivý moment 200 Nm, přičemž maximální nejvyšší rychlost má činit 192 km/h. Zrychlení z nuly na stovku má podle zpráv proběhnout za 8,8 sekundy a s motorem je spojena výhradně šestistupňová manuální převodovka. Společně s tím se vrcholná verze chlubí tím, že dostala specifická nová kola z lehkých slitin a o 15 mm nižší světlou výšku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.