Touhy všech sportovně založených fanoušků značky Volkswagen budou nejspíše splněny! Již za rok totiž podle nejnovější zprávy dorazí duchovní nástupce první generace Golfu GTI.
Bude se jednat o prcka se jménem up! GTI a do prodeje vstoupí příští rok v létě. Nástupce původního Golfa GTI pak není nesmyslem. Tohle autíčko totiž vážilo pod jednu tunu a nabízelo solidní zběsilou dynamiku. To samé se týká brzo uvedeného modelu up! GTI.
Díky jeho kompaktním rozměrům a vysokém výkonu tak bude tahle moderní rychlokrabička srovnatelná s předchůdci, jako bylo první Polo nebo Lupo s nálepkou GTI. Volkswagen navíc několika vyvoleným novinářům z celého světa před pár dny ukázal prototyp up! GTI, což je jasný důkaz o tom, že to nejspíše nebude jen koncept.
Někteří z nich dostali šanci jej řídit na silnicích v Jižní Africe a kdo by snad neznal up!, jedná se o nejlehčí a nejmenší auto v portfoliu značky. Ve verzi GTI pak má nabídnout nový tříválcový motor TSI s objemem 1,0litru TSI a výkonem 115 koní.
K dynamické jízdě přispěje špičkový točivý moment 200 Nm, přičemž maximální nejvyšší rychlost má činit 192 km/h. Zrychlení z nuly na stovku má podle zpráv proběhnout za 8,8 sekundy a s motorem je spojena výhradně šestistupňová manuální převodovka. Společně s tím se vrcholná verze chlubí tím, že dostala specifická nová kola z lehkých slitin a o 15 mm nižší světlou výšku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?