Američané vracejí Volkswageny s motory TDI. Má to jeden na první pohled viditelný háček

Volkswagen Golf GTD Variant
Volkswagen Golf GTD Variant, foto: Roman Havlín
ar5 15. prosince 2016 09:37
Sdílej:

Když letos došlo na propuknutí skandálu s emisemi u motorů koncernu VW, americké zastoupení značky spustilo program na odškodnění. Američané však přišli na fígl, jak to výrobci vrátit i s úroky.

Pojem vrátit tady berte doslova, jelikož se zjistilo, že po vrácení postiženého auta dostanou majitelé odškodné ve výši 5100 až 10 000 dolarů. To není zrovna málo, jenže i tak se našli tací, co chtěli vrácení auta pojmout po svém. A jak se ukazuje, docela dobře se to daří.

Samotný odkup má samozřejmě nastavené pevné podmínky, takže se počítá s tím, že auto bude vráceno v pořádku a s dotyčným motorem. To znamená, že vůz musí být pojízdný. Jenže u této formule vlastně smlouva končí a dále není stanoveno, do jaké míry musí být vrácené auto kompletní.

Výsledek? Někteří šikovnější majitelé vracejí své Golfy a Jetty doslova očesané o některé díly karoserie nebo části techniky. Po internetu dokonce běhá fotografie, kde je ukázán Golf šesté generace. Ten jeho majitel vrátil amerického dealerovi, přičemž vozu chybí přední světla, nárazníky a plato zavazadelníku. I tak ho ale prodejce během 15 minut převzal.

Do jisté míry odstrojená auta tak nejspíše v USA opravdu jde odkupovat, nebo spíše výrobce se tomu nijak nebrání. A kolik vlastně onen majitel za svého "polo" Golfa dostal? Díky výpisu z účtu bylo zjištěno, že výrobce vyplatil 21 tisíc dolarů, což je v přepočtu lehce přes půl milionu Kč.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?