Když přišla nová sedmička od BMW, hodně velké procento veřejnosti bylo paf z možnosti ovládat vůz na dálku. Jenže tahle vymoženost vlastně není zase takovou novinkou, jak by se mohlo zdát.
Bezpočet firem zabývajcích se zabezpečením vozidel nabízí ve svém programu možnost, aby jeho majitel mohl skrze svůj mobilní telefon absolutně kontrolovat jeho pohyb a funkce. Může sledovat, kde se právě nachází a někdy i na dálku zablokovat jeho funkce.
Právě něco podobného se nedávno vymystilo americkému zloději vozidla BMW 550i v americkém Seattlu. Vše přitom mělo až moc lehký začátek. Známý majitele vozu nechal po jeho vrácení bezklíčový modul v kabině a jednoduše odešel. Toho využil nenechavec a do auta bez jediného překonání překážky nastoupil, nastartoval a odjel.
Po zjištění majitele, že mu pětkové BMW bylo ukradeno, kontaktoval call centrum služeb BMW ConnectedDrive, skrze které se povedlo auto okamžite lokalizovat. O to vtipnější je fakt, že po zastavení na místě se povedlo na dálku vůz zamknout a k místu se začalo bleskurychle blížit několik policejních hlídek. Ti údajně našli na místě řidiče spícího člověka, který se ovšem okamžitě po probuzení pokusil ujet.
Policisté ale nebyli žádní amatéři a zloděje okamžitě zadrželi. K dobru mu určitě nepřispěl ani fakt, že byl u něj nalezen metamfetamin, jenž se používá k výrobě tvrdých drog. Podle policejní zprávy je zloději 38 let a zřejmě do smrti si bude pamatovat to, že nové BMW se nevyplatí krást, a to ani v případě, že ve voze jsou klíče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.