Když přišla nová sedmička od BMW, hodně velké procento veřejnosti bylo paf z možnosti ovládat vůz na dálku. Jenže tahle vymoženost vlastně není zase takovou novinkou, jak by se mohlo zdát.
Bezpočet firem zabývajcích se zabezpečením vozidel nabízí ve svém programu možnost, aby jeho majitel mohl skrze svůj mobilní telefon absolutně kontrolovat jeho pohyb a funkce. Může sledovat, kde se právě nachází a někdy i na dálku zablokovat jeho funkce.
Právě něco podobného se nedávno vymystilo americkému zloději vozidla BMW 550i v americkém Seattlu. Vše přitom mělo až moc lehký začátek. Známý majitele vozu nechal po jeho vrácení bezklíčový modul v kabině a jednoduše odešel. Toho využil nenechavec a do auta bez jediného překonání překážky nastoupil, nastartoval a odjel.
Po zjištění majitele, že mu pětkové BMW bylo ukradeno, kontaktoval call centrum služeb BMW ConnectedDrive, skrze které se povedlo auto okamžite lokalizovat. O to vtipnější je fakt, že po zastavení na místě se povedlo na dálku vůz zamknout a k místu se začalo bleskurychle blížit několik policejních hlídek. Ti údajně našli na místě řidiče spícího člověka, který se ovšem okamžitě po probuzení pokusil ujet.
Policisté ale nebyli žádní amatéři a zloděje okamžitě zadrželi. K dobru mu určitě nepřispěl ani fakt, že byl u něj nalezen metamfetamin, jenž se používá k výrobě tvrdých drog. Podle policejní zprávy je zloději 38 let a zřejmě do smrti si bude pamatovat to, že nové BMW se nevyplatí krást, a to ani v případě, že ve voze jsou klíče.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?