Začátek letošního prosince se nese především ve znamení spekulací o ostrých verzích nového Fordu Fiesta. Díky nám už víte, že ostřejší edice ST opravdu přijde, jenže jak to bude s verzí RS?
Původně se nejostřejší provedení Fiesty nemělo v další generaci vůbec dostat na svět. Postupem času se nakonec začaly měnit plány výrobce a podle posledních zpráv se žhavá Fiesta RS dostane za dva roky na světové trhy.
A jak by mohla vlastně ostrá edice vypadat? To se nám snaží nastínit designér X-Tomi Design. Ten vzal klasickou fotografii Fiesty nové generace a přeměnil jí do podoby, jenž nemá daleko k většímu Focusu RS stávající generace. Divoce modrý lak, snížený podvozek, litá kola anebo znáčky RS, přesně takhle by mohla novinka vypadat.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, že pod kapotou ostřejší verze ST bude benzinový čtyřválec s výkonem přes 180 koní. Přítomnost čtyřválce je přitom spíše velkým plusem, základnější verze Fiesty totiž přicházejí maximálně s tříválci.
Psali jsme: Ostřejší Ford Fiesta? Ano, opravdu přijde
Psali jsme: Ford uvedl na trh novou Fiestu. Konkurence se orosila na čele
A jelikož je Ford Focus RS opravdu hodně úspěšný, není moc velkým problémem vytvořit něco podobného a přitom menšího. Otázkou pak je, na kolik koní by mohla být tahle verze vyladěna. Konkurence stále sílí a Ford si nemůže dovolit vypustit na trh něco, co by bylo už v okamžiku premiéry pomalejší.
Ve výbavě auta pak v rámci lepších jízdních zážitků najdeme také volič jízdních režimů. Společně s tím dorazí ostřejší tvary karoserie, nižší světlá výška a pořádná sportovní sedadla. To vše ale nepřijde dříve, jak za dva roky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?