Začátek letošního prosince se nese především ve znamení spekulací o ostrých verzích nového Fordu Fiesta. Díky nám už víte, že ostřejší edice ST opravdu přijde, jenže jak to bude s verzí RS?
Původně se nejostřejší provedení Fiesty nemělo v další generaci vůbec dostat na svět. Postupem času se nakonec začaly měnit plány výrobce a podle posledních zpráv se žhavá Fiesta RS dostane za dva roky na světové trhy.
A jak by mohla vlastně ostrá edice vypadat? To se nám snaží nastínit designér X-Tomi Design. Ten vzal klasickou fotografii Fiesty nové generace a přeměnil jí do podoby, jenž nemá daleko k většímu Focusu RS stávající generace. Divoce modrý lak, snížený podvozek, litá kola anebo znáčky RS, přesně takhle by mohla novinka vypadat.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, že pod kapotou ostřejší verze ST bude benzinový čtyřválec s výkonem přes 180 koní. Přítomnost čtyřválce je přitom spíše velkým plusem, základnější verze Fiesty totiž přicházejí maximálně s tříválci.
Psali jsme: Ostřejší Ford Fiesta? Ano, opravdu přijde
Psali jsme: Ford uvedl na trh novou Fiestu. Konkurence se orosila na čele
A jelikož je Ford Focus RS opravdu hodně úspěšný, není moc velkým problémem vytvořit něco podobného a přitom menšího. Otázkou pak je, na kolik koní by mohla být tahle verze vyladěna. Konkurence stále sílí a Ford si nemůže dovolit vypustit na trh něco, co by bylo už v okamžiku premiéry pomalejší.
Ve výbavě auta pak v rámci lepších jízdních zážitků najdeme také volič jízdních režimů. Společně s tím dorazí ostřejší tvary karoserie, nižší světlá výška a pořádná sportovní sedadla. To vše ale nepřijde dříve, jak za dva roky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.