Začátek letošního prosince se nese především ve znamení spekulací o ostrých verzích nového Fordu Fiesta. Díky nám už víte, že ostřejší edice ST opravdu přijde, jenže jak to bude s verzí RS?
Původně se nejostřejší provedení Fiesty nemělo v další generaci vůbec dostat na svět. Postupem času se nakonec začaly měnit plány výrobce a podle posledních zpráv se žhavá Fiesta RS dostane za dva roky na světové trhy.
A jak by mohla vlastně ostrá edice vypadat? To se nám snaží nastínit designér X-Tomi Design. Ten vzal klasickou fotografii Fiesty nové generace a přeměnil jí do podoby, jenž nemá daleko k většímu Focusu RS stávající generace. Divoce modrý lak, snížený podvozek, litá kola anebo znáčky RS, přesně takhle by mohla novinka vypadat.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, že pod kapotou ostřejší verze ST bude benzinový čtyřválec s výkonem přes 180 koní. Přítomnost čtyřválce je přitom spíše velkým plusem, základnější verze Fiesty totiž přicházejí maximálně s tříválci.
Psali jsme: Ostřejší Ford Fiesta? Ano, opravdu přijde
Psali jsme: Ford uvedl na trh novou Fiestu. Konkurence se orosila na čele
A jelikož je Ford Focus RS opravdu hodně úspěšný, není moc velkým problémem vytvořit něco podobného a přitom menšího. Otázkou pak je, na kolik koní by mohla být tahle verze vyladěna. Konkurence stále sílí a Ford si nemůže dovolit vypustit na trh něco, co by bylo už v okamžiku premiéry pomalejší.
Ve výbavě auta pak v rámci lepších jízdních zážitků najdeme také volič jízdních režimů. Společně s tím dorazí ostřejší tvary karoserie, nižší světlá výška a pořádná sportovní sedadla. To vše ale nepřijde dříve, jak za dva roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.