Začátek letošního prosince se nese především ve znamení spekulací o ostrých verzích nového Fordu Fiesta. Díky nám už víte, že ostřejší edice ST opravdu přijde, jenže jak to bude s verzí RS?
Původně se nejostřejší provedení Fiesty nemělo v další generaci vůbec dostat na svět. Postupem času se nakonec začaly měnit plány výrobce a podle posledních zpráv se žhavá Fiesta RS dostane za dva roky na světové trhy.
A jak by mohla vlastně ostrá edice vypadat? To se nám snaží nastínit designér X-Tomi Design. Ten vzal klasickou fotografii Fiesty nové generace a přeměnil jí do podoby, jenž nemá daleko k většímu Focusu RS stávající generace. Divoce modrý lak, snížený podvozek, litá kola anebo znáčky RS, přesně takhle by mohla novinka vypadat.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, že pod kapotou ostřejší verze ST bude benzinový čtyřválec s výkonem přes 180 koní. Přítomnost čtyřválce je přitom spíše velkým plusem, základnější verze Fiesty totiž přicházejí maximálně s tříválci.
Psali jsme: Ostřejší Ford Fiesta? Ano, opravdu přijde
Psali jsme: Ford uvedl na trh novou Fiestu. Konkurence se orosila na čele
A jelikož je Ford Focus RS opravdu hodně úspěšný, není moc velkým problémem vytvořit něco podobného a přitom menšího. Otázkou pak je, na kolik koní by mohla být tahle verze vyladěna. Konkurence stále sílí a Ford si nemůže dovolit vypustit na trh něco, co by bylo už v okamžiku premiéry pomalejší.
Ve výbavě auta pak v rámci lepších jízdních zážitků najdeme také volič jízdních režimů. Společně s tím dorazí ostřejší tvary karoserie, nižší světlá výška a pořádná sportovní sedadla. To vše ale nepřijde dříve, jak za dva roky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.