Před pár dny jsme vám zde představili novou generaci Fiesty, přičemž konkureční značky se z ní začínají potit na čele. A aby to nebylo málo, nově by se mohla Fiesta stát konkurentem pro Mini.
Ptáte se proč? Odpovědí je snímek maďarského designéra a počítačového kouzelníka se jménem X-Tomi. Ten si vzal do parády klasickou Fiestu a udělal z ní kabriolet. Výslední snímek ještě trošku vyladil a výsledek? O něm se přesvědčte sami, je to dle našeho názoru skvělý soupeř pro Mini Cooper Cabrio.
Otázkou by byla cena, za jakou by se otevřený Ford prodával. Celý příběh Fiesty se přitom táhne až do roku 1976. Její světová premiéra tehdy proběhla během závodu na 24h v Le Mans v červnu téhož roku. A v té době už Ford vyráběl velké množství modelů, přičemž další vyrábět teprve hodlal. Proto by Fiesta v kabriu nebyla zase tak velkou utopií.
A otázkou je, proč Ford uměl vyrobit Focus Cabriolet. Pokud to šlo u Focusu, možná dost dobře by to šlo také u Fiesty. Kromě vyšší ceny by se ale navýšila váha "lehčí" nové generace. Prakticky tedy otevřená Fiesta není nesmyslem, ale ani příliš velkou realitou. Zatím...
Pokud by se ale čirou náhodou Ford rozhodl něco podobného vyrábět, kabrio by bylo doslova našláplé výbavou. Však nová Fiesta nabídne například panoramatický kamerový systém, zdokonalený přednárazový systém, parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo navrácení do jízdního pruhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.