Před pár dny jsme vám zde představili novou generaci Fiesty, přičemž konkureční značky se z ní začínají potit na čele. A aby to nebylo málo, nově by se mohla Fiesta stát konkurentem pro Mini.
Ptáte se proč? Odpovědí je snímek maďarského designéra a počítačového kouzelníka se jménem X-Tomi. Ten si vzal do parády klasickou Fiestu a udělal z ní kabriolet. Výslední snímek ještě trošku vyladil a výsledek? O něm se přesvědčte sami, je to dle našeho názoru skvělý soupeř pro Mini Cooper Cabrio.
Otázkou by byla cena, za jakou by se otevřený Ford prodával. Celý příběh Fiesty se přitom táhne až do roku 1976. Její světová premiéra tehdy proběhla během závodu na 24h v Le Mans v červnu téhož roku. A v té době už Ford vyráběl velké množství modelů, přičemž další vyrábět teprve hodlal. Proto by Fiesta v kabriu nebyla zase tak velkou utopií.
A otázkou je, proč Ford uměl vyrobit Focus Cabriolet. Pokud to šlo u Focusu, možná dost dobře by to šlo také u Fiesty. Kromě vyšší ceny by se ale navýšila váha "lehčí" nové generace. Prakticky tedy otevřená Fiesta není nesmyslem, ale ani příliš velkou realitou. Zatím...
Pokud by se ale čirou náhodou Ford rozhodl něco podobného vyrábět, kabrio by bylo doslova našláplé výbavou. Však nová Fiesta nabídne například panoramatický kamerový systém, zdokonalený přednárazový systém, parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo navrácení do jízdního pruhu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?