Před pár dny jsme vám zde představili novou generaci Fiesty, přičemž konkureční značky se z ní začínají potit na čele. A aby to nebylo málo, nově by se mohla Fiesta stát konkurentem pro Mini.
Ptáte se proč? Odpovědí je snímek maďarského designéra a počítačového kouzelníka se jménem X-Tomi. Ten si vzal do parády klasickou Fiestu a udělal z ní kabriolet. Výslední snímek ještě trošku vyladil a výsledek? O něm se přesvědčte sami, je to dle našeho názoru skvělý soupeř pro Mini Cooper Cabrio.
Otázkou by byla cena, za jakou by se otevřený Ford prodával. Celý příběh Fiesty se přitom táhne až do roku 1976. Její světová premiéra tehdy proběhla během závodu na 24h v Le Mans v červnu téhož roku. A v té době už Ford vyráběl velké množství modelů, přičemž další vyrábět teprve hodlal. Proto by Fiesta v kabriu nebyla zase tak velkou utopií.
A otázkou je, proč Ford uměl vyrobit Focus Cabriolet. Pokud to šlo u Focusu, možná dost dobře by to šlo také u Fiesty. Kromě vyšší ceny by se ale navýšila váha "lehčí" nové generace. Prakticky tedy otevřená Fiesta není nesmyslem, ale ani příliš velkou realitou. Zatím...
Pokud by se ale čirou náhodou Ford rozhodl něco podobného vyrábět, kabrio by bylo doslova našláplé výbavou. Však nová Fiesta nabídne například panoramatický kamerový systém, zdokonalený přednárazový systém, parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo navrácení do jízdního pruhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.