Před pár dny jsme vám zde představili novou generaci Fiesty, přičemž konkureční značky se z ní začínají potit na čele. A aby to nebylo málo, nově by se mohla Fiesta stát konkurentem pro Mini.
Ptáte se proč? Odpovědí je snímek maďarského designéra a počítačového kouzelníka se jménem X-Tomi. Ten si vzal do parády klasickou Fiestu a udělal z ní kabriolet. Výslední snímek ještě trošku vyladil a výsledek? O něm se přesvědčte sami, je to dle našeho názoru skvělý soupeř pro Mini Cooper Cabrio.
Otázkou by byla cena, za jakou by se otevřený Ford prodával. Celý příběh Fiesty se přitom táhne až do roku 1976. Její světová premiéra tehdy proběhla během závodu na 24h v Le Mans v červnu téhož roku. A v té době už Ford vyráběl velké množství modelů, přičemž další vyrábět teprve hodlal. Proto by Fiesta v kabriu nebyla zase tak velkou utopií.
A otázkou je, proč Ford uměl vyrobit Focus Cabriolet. Pokud to šlo u Focusu, možná dost dobře by to šlo také u Fiesty. Kromě vyšší ceny by se ale navýšila váha "lehčí" nové generace. Prakticky tedy otevřená Fiesta není nesmyslem, ale ani příliš velkou realitou. Zatím...
Pokud by se ale čirou náhodou Ford rozhodl něco podobného vyrábět, kabrio by bylo doslova našláplé výbavou. Však nová Fiesta nabídne například panoramatický kamerový systém, zdokonalený přednárazový systém, parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo navrácení do jízdního pruhu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?