Jako každý rok se opět spouští anketa v kategorii Evropské auto roku. Ta pro ročník 2017 oznámila své kandidáty, přičemž z koncernu VW tam není ani jedno auto.
O získání prestižního titulu Car of the Year 2017 se tak vlastně bude ucházet jen jedno německé auto. Tím je ovšem nový Mercedes-Benz třídy E. Trošku zklamaní tak budou příznivci modelu Škoda Kodiaq. Ten se totiž do finálové sedmičky nakonec neprobojoval.
Naopak ve finálové sedmičce se umístili především japonští a francouzští výrobci. Za Japonsko zde budou bojovat nový Nissan Micra a Toyota C-HR. Za Francii budou v nasazení druhá generace Peugeotu 3008 a nedávno v česku uvedený Citroën C3.
Vše završí dvojice Volvo S90/V90 a Alfa Romeo Giulia. Právě ta by mohla dle některých názorů uspět a celou anketu vyhrát. Její technika, výbava a jízdní vlastnosti totiž dotáhli německou konkurenci a snad jen Jaguar XE (který ale ve finálové sedmičce není) jí šlape na paty.
Vítěz dalšího ročníku ankety Car Of The Year 2017 bude oznámen na začátku března příštího roku. Stane se tak těsně před zahájením dalšího ročníku ženevského autosalonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?