Jako každý rok se opět spouští anketa v kategorii Evropské auto roku. Ta pro ročník 2017 oznámila své kandidáty, přičemž z koncernu VW tam není ani jedno auto.
O získání prestižního titulu Car of the Year 2017 se tak vlastně bude ucházet jen jedno německé auto. Tím je ovšem nový Mercedes-Benz třídy E. Trošku zklamaní tak budou příznivci modelu Škoda Kodiaq. Ten se totiž do finálové sedmičky nakonec neprobojoval.
Naopak ve finálové sedmičce se umístili především japonští a francouzští výrobci. Za Japonsko zde budou bojovat nový Nissan Micra a Toyota C-HR. Za Francii budou v nasazení druhá generace Peugeotu 3008 a nedávno v česku uvedený Citroën C3.
Vše završí dvojice Volvo S90/V90 a Alfa Romeo Giulia. Právě ta by mohla dle některých názorů uspět a celou anketu vyhrát. Její technika, výbava a jízdní vlastnosti totiž dotáhli německou konkurenci a snad jen Jaguar XE (který ale ve finálové sedmičce není) jí šlape na paty.
Vítěz dalšího ročníku ankety Car Of The Year 2017 bude oznámen na začátku března příštího roku. Stane se tak těsně před zahájením dalšího ročníku ženevského autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.