Jako každý rok se opět spouští anketa v kategorii Evropské auto roku. Ta pro ročník 2017 oznámila své kandidáty, přičemž z koncernu VW tam není ani jedno auto.
O získání prestižního titulu Car of the Year 2017 se tak vlastně bude ucházet jen jedno německé auto. Tím je ovšem nový Mercedes-Benz třídy E. Trošku zklamaní tak budou příznivci modelu Škoda Kodiaq. Ten se totiž do finálové sedmičky nakonec neprobojoval.
Naopak ve finálové sedmičce se umístili především japonští a francouzští výrobci. Za Japonsko zde budou bojovat nový Nissan Micra a Toyota C-HR. Za Francii budou v nasazení druhá generace Peugeotu 3008 a nedávno v česku uvedený Citroën C3.
Vše završí dvojice Volvo S90/V90 a Alfa Romeo Giulia. Právě ta by mohla dle některých názorů uspět a celou anketu vyhrát. Její technika, výbava a jízdní vlastnosti totiž dotáhli německou konkurenci a snad jen Jaguar XE (který ale ve finálové sedmičce není) jí šlape na paty.
Vítěz dalšího ročníku ankety Car Of The Year 2017 bude oznámen na začátku března příštího roku. Stane se tak těsně před zahájením dalšího ročníku ženevského autosalonu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?