Během několika následujících let hodlá koncern Volkswagen propustit několik tisíc pracovníků. S infomarcí přišel německý deník Handelsblatt a důvodem propouštění je... ano, aféra Dieselgate.
Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení několika desítek tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.
Nejvíce pracovních pozic bude logicky zrušeno v Německu, konkrétně ve výrobním závodě v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Celkem chce VW propustit okolo třiceti tisic lidí, což není zrovna málo. Po celém světě jich ale zaměstnává přes šestset tisíc.
Navíc, padáky se budou týkat také zaměstnanců v Severní Americe a Brazílii. Kdekoho asi napadne, jak na tom je sesterská Škoda Auto, když vlastně i vozidla s tímto znakem nepatří mezi naprosto "čisté". Zaměstnanci pracující pod střechou škodovky se však o svá místa zatím bát nemusí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.