Clarkson a spol. jsou zpátky! Je The Grand Tour lepší než Top Gear?

ar6, 18. listopadu 2016, 19:22 Google+

Komentář – The Grand Tour je nejočekávanějším motoristickým pořadem tohoto roku, a to zvlášť po propadáku jménem Top Gear. Ano, to je ten pořad, co ústřední trojka nové show Amazonu Prime ještě nedávno uváděla. První díl se do éteru dostal dnes, tedy v pátek 18. listopadu 2016. A my jsme si jej samozřejmě nemohli nechat ujít.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Show The Grand Tour na Amazonu oficiálně odstartovala.

Show The Grand Tour na Amazonu oficiálně odstartovala. | foto: Facebook (The Grand Tour)

Sdílejte článek

O pořadu The Grand Tour, zkráceně TGT, poslední dobou slýcháváte ze všech stran, tím spíš po nepovedené sezoně Top Gearu. První trailer dokázal všechny fanoušky namlsat, „svatá trojice“ hypersportů, nádherné záběry a především ústřední trio Clarkson, Hammond a May opět v jednom pořadu. Navíc nikoliv v televizi, ale na internetu, pod křídly velké (nejen) streamovací společností. To dávalo tušit, že politická korektnost půjde stranou a investice vystoupají do astronomických výšin. A skutečně se tak stalo.

Masivně avizovaná úvodní scéna, mimochodem nejdražší v televizní historii, je skutečně monumentální. Celá je ale zároveň také velmi symbolická, ať už ohledně odchodu z BBC, nebo jakéhosi návratu na výsluní, který má vyjadřovat právě The Grand Tour. A návrat je myšlen doslova, protože na konci této sekvence, v níž je mimochodem velké množství automobilů a moderátoři řídí každý jinak upravený Mustang, se Clarkson, Hammond i May objevují na pódiu jako rockové hvězdy. Co následuje asi nemusíme říkat – potlesk, sarkasmus, vtípky, smích a potlesk. Starý Top Gear ve své nejlepší formě se připomíná už od začátku. Dobré je rovněž vědět, že charaktery všech tří se vlastně ani za mák nezměnily a narážky na typické vlastnosti každého jednoho z nich pokračují. Nejvíce (a nejvtipněji) si Clarkson dobírá Jamese Maye.

Co také zůstalo z prvního dílu každé série Top Gearu, to je sekvence toho nejzajímavějšího, co v dané sezóně pořadu uvidíme. Naopak pevné studio nahradil velký, prostorný a luxusně vybavený stan, který se bude pohybovat různě po světě a The Grand Tour tak bude vysíláno pokaždé odjinud. Celý úvodní díl se točí kolem srovnání Porsche 918 Spyder, McLarenu P1 a LaFerrari na okruhu v portugalském Algrave. Většinu disciplín absolvují za volantem samotní moderátoři, závěrečné kolo na čas ale s vozy zajede bývalý pilot formule 1 Jérôme d’Ambrosio. Jak to dopadlo neprozradíme, v sázce ale bylo opravdu hodně (z Clarksonova majetku). Test je pak v prvním díle ještě jeden, a to BMW M2, jenž je rovněž prvním autem, s nímž zajel nový „ochočený“ závodník před kamerami rychlé kolo na novém okruhu.

Ano, v TGT nechybí variance na Stiga, třebaže nový závodník má tvář, nenosí bílou kombinézu a jmenuje Mike Skeen. Překvapivě i on přinesl do pořadu trochu politické nekorektnosti, jako jezdec šampionátu NASCAR hraje „typického Američana“. A pak je tu nový okruh, Clarksonem oficiálně označen za „nejnebezpečnější na světě“. Jsou tu pomalé zatáčky, rychlý úvodní úsek, rovinka, ovce, domy… Při pohledu z výšky přitom kopíruje trať, vlastně úplně náhodou, tvar viru ebola. Přibývají i další momenty, s nimiž by Clarkson a spol. možná měli problémy v televizi. Vtipy o cikánech, BBC, narážka na odlišná slova pro různé části vozu v americké angličtině nebo potyčka s diváky ohledně armádního letectva. Je toho mnohem víc, tohle ale určitě stojí za vypíchnutí. Nechybí ani rubrika s celebritami, jen v tak trochu jiném podání.

Celý The Grand Tour je vlastně jen (starý, nikoliv ten nový) Top Gear v jiném podání. Moderátoři se vůbec nezměnili a umí si ze sebe i navzájem udělat legraci, Clarkson sází tu vtipnější, tu trapnější, hlášku na všechno možné a nechybí ani speciální jezdec nebo vlastní okruh. Je to ale na škodu? To je otázka, jejíž univerzální zodpovězení je nemožné. Nám se úvodní díl celé show líbil, především kvůli sehraným moderátorům, kteří vědí, jak a čím zaujmout. Také je to zase trochu více o autech než výzvách. Grandiózní rozpočet se projevil nejen na úvodní scéně, ale také na záběrech, notně připomínající kvalitní filmovou produkci.

Pokud tedy budete sledovat The Grand Tour až ve 4K rozlišení, jenž má být dostupné, dostanete dechberoucí zážitek plný zpomalených záběrů nejen na driftující hypersporty. Tady filmaři zaslouží jednoznačně palec nahoru. Výhrady máme snad jen k až příliš trapné sekvenci s hvězdami za volantem. Někomu pak může vadit i menší odlišení se od Top Gearu. Jenomže pak Jeremy hodí méně korektní hlášku či narážku na Maye a BBC a dobrý pocit je zpátky. Co si budeme povídat, The Grand Tour táhnou především moderátoři. A proto se už těšíme na příští týden a další nový díl velkolepé show, s níž Amazon, mírně řečeno, ukázal BBC záda.

Naše hodnocení: 85 %

Vytisknout

Diskuze: Clarkson a spol. jsou zpátky! Je The Grand Tour lepší než Top Gear?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rezvani Beast Alpha je unikátní nejen dveřmi.

Ferrari i Lamborghini blednou závistí. Bestie od Rezvani dostala unikátní dveře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud