V poslední době se rozmáhají rúzné úpravy vozidel a jejich karoserií. Ty se uskutečňují povětšinou speciálními laky nebo foliemi. Co když ale přibude třetí varianta?
Příkladem je pro někoho neznámý zpěvák Austin Mahone, jenž si letos koupil nové BMW i8. Jeho karoserie však byla speciálně upravena a to formou, kterou by čekal asi málokdo. Na přání si jí totiž nechal potáhnout jemnou pravou rzí, což by napadlo jen málokoho.
Přijde vám to jako nesmysl? Bohužel tomu tak není, vůz byl odzdoben i pořádnými zrezavělými koly a zlatými dekory. Ve výsledku to ale vypadá celkem zajímavě a vkusně, co říkáte? Nám se tahle podivná úprava celkem líbí, ačkoliv by nás nikdy nenapadlo, že rez bude tak populární. O to víc pak pobaví fakt, karoserie vozu je vyrobena z hliníku, karbonu a plastu.
Jen pro připomenutí, pod kapotou vozu se ukrývá 1.5litrový benzinový tříválec, který je podpořen elektromotorem. Kombinovaný výkon činí 367 koní a točivý moment 570 Nm. Díky přijatelné váze se pak tento stroj rozjede z nuly na stovku za 4,2 sekundy, přičemž ručička rychloměru se zastaví až u 250 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?