Kolik znáte ze svého majitelů aut, která se mohou pochlubit tím, že pomáhala ve válečné zóně? Že žádné? No tak v tom případě vám jedno takové představíme.
Jedná se o obrněné BMW řady 7 (E32), které má na svém kontě již 70 zachráněných lidských životů. V přiložené galerii pak uvidíte snímky vozu, který za svou historii dostal pořádně zabrat. Vlastní ho kurdský voják Jak Aburrahman a pancéřovanou sedmičku koupil za částku 8 200 eur. Jenže hodnota peněz a života se nedá srovnávat.
Tohle velké BMW totiž během ofenzivy jednotek ISIS bylo jedním z hlavních hrdinů celé situace. Jeho majitel s ním totiž z bojiště odvážel postupně zraněné civilisty, přičemž v průběhu akce musela jeho sedmička odolat kulkám z pušek sniperů islámského státu.
A výsledek? 70 záchráněných lidí si vyžádalo fakt, že auto schytalo 50 až 60 kulek, přičemž ta poslední ho skoro dostala. O to lepší zprávou je, že o celém hrdinském činu byla informována centrála BMW v Bavorsku a ta jej chtěla výměnou za novou sedmičku odkoupit a vystavit ve svém muzeu.
Tuhle zajímavou nabídku však Aburrahman odmítl, ovšem i tak si auto nenechá. Ostřílená sedmička totiž skončí v muzeu v Kirkúku. Tam bude připomínat odvahu a obětavost tamních obyvatel. Za nás jen můžeme dodat, že klobouk dolu před majitelem a i autem samotným.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.