Kolik znáte ze svého majitelů aut, která se mohou pochlubit tím, že pomáhala ve válečné zóně? Že žádné? No tak v tom případě vám jedno takové představíme.
Jedná se o obrněné BMW řady 7 (E32), které má na svém kontě již 70 zachráněných lidských životů. V přiložené galerii pak uvidíte snímky vozu, který za svou historii dostal pořádně zabrat. Vlastní ho kurdský voják Jak Aburrahman a pancéřovanou sedmičku koupil za částku 8 200 eur. Jenže hodnota peněz a života se nedá srovnávat.
Tohle velké BMW totiž během ofenzivy jednotek ISIS bylo jedním z hlavních hrdinů celé situace. Jeho majitel s ním totiž z bojiště odvážel postupně zraněné civilisty, přičemž v průběhu akce musela jeho sedmička odolat kulkám z pušek sniperů islámského státu.
A výsledek? 70 záchráněných lidí si vyžádalo fakt, že auto schytalo 50 až 60 kulek, přičemž ta poslední ho skoro dostala. O to lepší zprávou je, že o celém hrdinském činu byla informována centrála BMW v Bavorsku a ta jej chtěla výměnou za novou sedmičku odkoupit a vystavit ve svém muzeu.
Tuhle zajímavou nabídku však Aburrahman odmítl, ovšem i tak si auto nenechá. Ostřílená sedmička totiž skončí v muzeu v Kirkúku. Tam bude připomínat odvahu a obětavost tamních obyvatel. Za nás jen můžeme dodat, že klobouk dolu před majitelem a i autem samotným.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?