Volkswagen se díky Dieselgate rozhodl pro další razantní úsporu

ar5, 7. listopadu 2016, 12:20 Google+

Koncern Volkswagen se díky kauze Dieselgate potácí v problémech a postupem času to má stále větší dopad na ostatní sesterské koncernové značky. Aktuální zpráva ale možná někoho dost překvapí. O co se jedná?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Sdílejte článek

VW se totiž rozhodl, že modulární platforma MQB se do budoucna bude používat pro dvě generace vozů. Více vysvětluje šéf koncernu Herbert Diess. Ten v rozhovoru pro deník Boersen-Zeitung řekl, že v poslední době pracoval Volkswagen na řešení nákladnosti platforem MQB a dosáhl významného pokroku.

Jak každý správný automobilový fanda ví, současná platforma MQB slouží jako základ pro většinu modelů z koncernu Volkswagen. Ať si tedy koupíte Octavii, Golfa, Passata nebo Superba, každý z nich bude mít stejnou platformu. Stejnou platformu však podle VW může do budoucna použít pro více vozů ve dvou po sobě jdoucích generacích.

Podle vedení VW má MQB vysoký technický potenciál, což nebrání využití pro další dvě generace modelů koncernu. Například v roce 2014 vyjely na platformě MQB dva miliony automobilů, jenže plány koncernu jsou mnohem ambicioznější. Chce totiž do roku 2018 vypustit na silnice hned sedm milionů těchto aut.

S tím však jsou spojeny finance, kterých aktuálně koncern Volkswagen moc nemá. Respektive, velk část z nich půjde na odškodnění z kauzy Dieselgate a již nedávno jsme vás informovali o tom, že VW má v merku další úsporná opatření. Audi za rok odejde ze závodů 24 hodin Le Mans a nedávno oznámil Volkswagen, že hodlá opustit závody v rally.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen se díky Dieselgate rozhodl pro další razantní úsporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo S90 přichází také ve sportovně laděném provedení R-Design.

Volvo začne některé modely vyrábět výhradně v Číně. Utrpí tím kvalita?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud