Koncern Volkswagen se díky kauze Dieselgate potácí v problémech a postupem času to má stále větší dopad na ostatní sesterské koncernové značky. Aktuální zpráva ale možná někoho dost překvapí. O co se jedná?
VW se totiž rozhodl, že modulární platforma MQB se do budoucna bude používat pro dvě generace vozů. Více vysvětluje šéf koncernu Herbert Diess. Ten v rozhovoru pro deník Boersen-Zeitung řekl, že v poslední době pracoval Volkswagen na řešení nákladnosti platforem MQB a dosáhl významného pokroku.
Jak každý správný automobilový fanda ví, současná platforma MQB slouží jako základ pro většinu modelů z koncernu Volkswagen. Ať si tedy koupíte Octavii, Golfa, Passata nebo Superba, každý z nich bude mít stejnou platformu. Stejnou platformu však podle VW může do budoucna použít pro více vozů ve dvou po sobě jdoucích generacích.
Podle vedení VW má MQB vysoký technický potenciál, což nebrání využití pro další dvě generace modelů koncernu. Například v roce 2014 vyjely na platformě MQB dva miliony automobilů, jenže plány koncernu jsou mnohem ambicioznější. Chce totiž do roku 2018 vypustit na silnice hned sedm milionů těchto aut.
S tím však jsou spojeny finance, kterých aktuálně koncern Volkswagen moc nemá. Respektive, velk část z nich půjde na odškodnění z kauzy Dieselgate a již nedávno jsme vás informovali o tom, že VW má v merku další úsporná opatření. Audi za rok odejde ze závodů 24 hodin Le Mans a nedávno oznámil Volkswagen, že hodlá opustit závody v rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.