Koncern Volkswagen se díky kauze Dieselgate potácí v problémech a postupem času to má stále větší dopad na ostatní sesterské koncernové značky. Aktuální zpráva ale možná někoho dost překvapí. O co se jedná?
VW se totiž rozhodl, že modulární platforma MQB se do budoucna bude používat pro dvě generace vozů. Více vysvětluje šéf koncernu Herbert Diess. Ten v rozhovoru pro deník Boersen-Zeitung řekl, že v poslední době pracoval Volkswagen na řešení nákladnosti platforem MQB a dosáhl významného pokroku.
Jak každý správný automobilový fanda ví, současná platforma MQB slouží jako základ pro většinu modelů z koncernu Volkswagen. Ať si tedy koupíte Octavii, Golfa, Passata nebo Superba, každý z nich bude mít stejnou platformu. Stejnou platformu však podle VW může do budoucna použít pro více vozů ve dvou po sobě jdoucích generacích.
Podle vedení VW má MQB vysoký technický potenciál, což nebrání využití pro další dvě generace modelů koncernu. Například v roce 2014 vyjely na platformě MQB dva miliony automobilů, jenže plány koncernu jsou mnohem ambicioznější. Chce totiž do roku 2018 vypustit na silnice hned sedm milionů těchto aut.
S tím však jsou spojeny finance, kterých aktuálně koncern Volkswagen moc nemá. Respektive, velk část z nich půjde na odškodnění z kauzy Dieselgate a již nedávno jsme vás informovali o tom, že VW má v merku další úsporná opatření. Audi za rok odejde ze závodů 24 hodin Le Mans a nedávno oznámil Volkswagen, že hodlá opustit závody v rally.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.