Kdo je zvyklý na šílená dopravní videa z Ruska, asi ho tenhle případ nepřekvapí. Jedná se o případ, který je doslova příkladnou ukázkou rčení "měl víc štěstí než rozumu".
Nedávno pořízené video zachycuje jízdu u nás v České republice, na kterém vidíme první generaci Škody Fabia, několik dalších aut a v neposlední řadě i červené Volkswagen Fox. Právě řidič Foxe a Fabie se ale nejspíše podruhé narodili ve chvíli, kdy se řidič Volskwagenu rozhodl udělat šílený manévr.
Červený Volkswagen Fox se totiž k malé Fabii doslova přítili vysokou rychlostí a jeho řidič absolutně ani nezkoušel šlapat na brzdy. Místo toho se na milimetry přesně nacpal před škodovku, a to zrovna v místě, kde je pruh pro odbočení. V něm se už řadilo další auto, jehož řidič chtěl odbočit. A jak takový průjezd magora za volantem vypadá? To vám ukáže níže přiložené video.
Takové chování nedokážeme pochopit, a to ani ve chvíli, kdy by řidič Foxe vezl kohokoliv v jakémkoliv stavu zdravotního nebezpečí. Zkrátka a jednoduše, tento předjížděcí (nebo snad úhybný) manévr byl opravdu dílem náhody a je velké štěstí, že z toho nebyla hromadná nehoda. Ta by díky rychlosti Volkswagenu nedopadla moc dobře.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.