Součástí testů některých motoristických serverů a magazínů jsou testy stability nejnovějších modelů na trhu. Nedávno jím prošla nová Toyota Hilux a video, které následně uvidíte, nevypadá zrovna hezky.
Test se týkal náhlého úhybného manévru, kdy se velký pickup musí vyhnout překážce na silnici. Výsledek testu ale dopadl děsivě, nebo spíše, neměl k tomu daleko. Řidič testovaného Hiluxu totiž včas svůj manévr ukončil a moc dobře věděl, proč...
Celý test se uskutečnil v rychlosti 60 km/h. O dost zarážející je fakt, že už v roce 2007 se tohle stalo u tenkrát nové Toyoty Hilux. Tehdy si na ní posvítili Švédové a také to nedopadlo moc dobře. Letos testovaný kus disponoval 18" koly a při zatočení volantem se málem posádka převrátila.
Toyota má díky tomu velký problém, protože v testu byly zahrnuta konkurence v podobě Dodge Ram nebo nového Nissanu Navara a nikdo další s tímto manévrem neměl problém. Co s tím Toyota udělá? Nejspíše bude muset přeladit systém jízdní stability, který v tomto případě zakročuje dosti pozdě. Současně s tím nejspíše vyřadí z nabídky i větší 18" disky kol, které mají podíl na tom, že vůz má přehršel stability a najednou "jste na střeše"...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?