Součástí testů některých motoristických serverů a magazínů jsou testy stability nejnovějších modelů na trhu. Nedávno jím prošla nová Toyota Hilux a video, které následně uvidíte, nevypadá zrovna hezky.
Test se týkal náhlého úhybného manévru, kdy se velký pickup musí vyhnout překážce na silnici. Výsledek testu ale dopadl děsivě, nebo spíše, neměl k tomu daleko. Řidič testovaného Hiluxu totiž včas svůj manévr ukončil a moc dobře věděl, proč...
Celý test se uskutečnil v rychlosti 60 km/h. O dost zarážející je fakt, že už v roce 2007 se tohle stalo u tenkrát nové Toyoty Hilux. Tehdy si na ní posvítili Švédové a také to nedopadlo moc dobře. Letos testovaný kus disponoval 18" koly a při zatočení volantem se málem posádka převrátila.
Toyota má díky tomu velký problém, protože v testu byly zahrnuta konkurence v podobě Dodge Ram nebo nového Nissanu Navara a nikdo další s tímto manévrem neměl problém. Co s tím Toyota udělá? Nejspíše bude muset přeladit systém jízdní stability, který v tomto případě zakročuje dosti pozdě. Současně s tím nejspíše vyřadí z nabídky i větší 18" disky kol, které mají podíl na tom, že vůz má přehršel stability a najednou "jste na střeše"...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.