Součástí testů některých motoristických serverů a magazínů jsou testy stability nejnovějších modelů na trhu. Nedávno jím prošla nová Toyota Hilux a video, které následně uvidíte, nevypadá zrovna hezky.
Test se týkal náhlého úhybného manévru, kdy se velký pickup musí vyhnout překážce na silnici. Výsledek testu ale dopadl děsivě, nebo spíše, neměl k tomu daleko. Řidič testovaného Hiluxu totiž včas svůj manévr ukončil a moc dobře věděl, proč...
Celý test se uskutečnil v rychlosti 60 km/h. O dost zarážející je fakt, že už v roce 2007 se tohle stalo u tenkrát nové Toyoty Hilux. Tehdy si na ní posvítili Švédové a také to nedopadlo moc dobře. Letos testovaný kus disponoval 18" koly a při zatočení volantem se málem posádka převrátila.
Toyota má díky tomu velký problém, protože v testu byly zahrnuta konkurence v podobě Dodge Ram nebo nového Nissanu Navara a nikdo další s tímto manévrem neměl problém. Co s tím Toyota udělá? Nejspíše bude muset přeladit systém jízdní stability, který v tomto případě zakročuje dosti pozdě. Současně s tím nejspíše vyřadí z nabídky i větší 18" disky kol, které mají podíl na tom, že vůz má přehršel stability a najednou "jste na střeše"...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?