Co mají české ženy nejvíce v oblibě? To vám prozradí nový průzkum

Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu
Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu, foto: Kia Motors
ar5 14. října 2016 11:05
Sdílej:

České ženy by si při nákupu nového vozu kupovaly nejraději vozy SUV nebo vozy ve variantě kombi v červené či stříbrné barvě. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelských preferencí, který provedla společnost Kia Motors Czech na vzorku 1017 žen.

Kromě ceny se přitom při výběru auta rozhodují především podle jeho technických parametrů jako výkon, prostornost či spotřeba a také na základě spolehlivosti a bezpečnosti. Každá šestá žena přitom rozhoduje o výběru auta sama a téměř třetina žen přiznává, že je při výběru vozu dokáže alespoň z části ovlivnit reklama. 

Průzkum také ukázal, že pětina žen by si ráda pořídila rovnou dva vozy naráz, což je celkem překvapivé zjištění. Ženy přitom preferují větší a praktičtější vozy s větším kufrem. Nejoblíbenějším typem automobilu je SUV, které by si ráda pořídila třetina žen (34 %). Necelá třetina (32 %) by potom doma ráda viděla jakékoli kombi s velkým kufrem.

Malé auto preferuje 28 % respondentek, zatímco sedan by si pořídila pouze pětina českých žen. Nejpreferovanějšími barvami jsou přitom červená a stříbrná. Tyto barvy by na svém autě uvítalo 37 %, respektive 32 % žen. Na třetím místě se s odstupem umístila modrá, která se líbí čtvrtině dotazovaných.

„Zajímavé je, že ačkoli třetina žen by si ráda pořídila SUV, skutečně ho zatím vlastní pouze 5 % z nich. Průzkum však potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,“ uvedla Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Nejčastěji ženy přitom vlastní vozy typu komby (30 %), sedan (29 %), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 %).

Při koupi vozu berou téměř tři čtvrtiny žen (73 %) v potaz především technické parametry, jako jsou výkon, prostornost a spotřeba. Necelá polovina (45 %) žen klade důraz na bezpečnost a třetina žen od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost. Ženský hlas zaznívá při koupi nového vozu v 90 % případů. Zpravidla jde o společné rozhodnutí obou partnerů (61 %), v některých případech rozhoduje dokonce celá rodina (13 %). Samostatně o volbě značky a typu nového vozu rozhoduje celých 15 % žen a pouze v 10 % případů rozhoduje výhradně muž. Téměř třetina žen přitom přiznává, že v jejich rozhodování hraje roli také reklama.

„Reklama hraje při prodeji velmi důležitou roli prvního kontaktu. Pouze tři procenta žen uvádí, že je reklama dokáže přímo ovlivnit, ale celých 29 % přiznává, že se na základě reklamy začaly o auto podrobněji zajímat,“ dodává Kateřina Jouglíčková,PR Manager.

Součástí průzkumu bylo i dotazování řidiček na jejich první automobil. Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila ze svých vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit.

Témata:
Kia
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.