Co mají české ženy nejvíce v oblibě? To vám prozradí nový průzkum

ar5, 14. října 2016, 11:05 Google+

České ženy by si při nákupu nového vozu kupovaly nejraději vozy SUV nebo vozy ve variantě kombi v červené či stříbrné barvě. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelských preferencí, který provedla společnost Kia Motors Czech na vzorku 1017 žen.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.10. 09:57) Napište svůj názor
Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu

Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Kromě ceny se přitom při výběru auta rozhodují především podle jeho technických parametrů jako výkon, prostornost či spotřeba a také na základě spolehlivosti a bezpečnosti. Každá šestá žena přitom rozhoduje o výběru auta sama a téměř třetina žen přiznává, že je při výběru vozu dokáže alespoň z části ovlivnit reklama. 

Průzkum také ukázal, že pětina žen by si ráda pořídila rovnou dva vozy naráz, což je celkem překvapivé zjištění. Ženy přitom preferují větší a praktičtější vozy s větším kufrem. Nejoblíbenějším typem automobilu je SUV, které by si ráda pořídila třetina žen (34 %). Necelá třetina (32 %) by potom doma ráda viděla jakékoli kombi s velkým kufrem.

Malé auto preferuje 28 % respondentek, zatímco sedan by si pořídila pouze pětina českých žen. Nejpreferovanějšími barvami jsou přitom červená a stříbrná. Tyto barvy by na svém autě uvítalo 37 %, respektive 32 % žen. Na třetím místě se s odstupem umístila modrá, která se líbí čtvrtině dotazovaných.

„Zajímavé je, že ačkoli třetina žen by si ráda pořídila SUV, skutečně ho zatím vlastní pouze 5 % z nich. Průzkum však potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,“ uvedla Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Nejčastěji ženy přitom vlastní vozy typu komby (30 %), sedan (29 %), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 %).

Při koupi vozu berou téměř tři čtvrtiny žen (73 %) v potaz především technické parametry, jako jsou výkon, prostornost a spotřeba. Necelá polovina (45 %) žen klade důraz na bezpečnost a třetina žen od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost. Ženský hlas zaznívá při koupi nového vozu v 90 % případů. Zpravidla jde o společné rozhodnutí obou partnerů (61 %), v některých případech rozhoduje dokonce celá rodina (13 %). Samostatně o volbě značky a typu nového vozu rozhoduje celých 15 % žen a pouze v 10 % případů rozhoduje výhradně muž. Téměř třetina žen přitom přiznává, že v jejich rozhodování hraje roli také reklama.

„Reklama hraje při prodeji velmi důležitou roli prvního kontaktu. Pouze tři procenta žen uvádí, že je reklama dokáže přímo ovlivnit, ale celých 29 % přiznává, že se na základě reklamy začaly o auto podrobněji zajímat,“ dodává Kateřina Jouglíčková,PR Manager.

Součástí průzkumu bylo i dotazování řidiček na jejich první automobil. Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila ze svých vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co mají české ženy nejvíce v oblibě? To vám prozradí nový průzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.10.2016 09:57 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Moskvič 2144 Istra

Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle

Nejhorší automobily světa? V nelichotivém žebříčku se umístila česká Škodovka

Toyota Mirai

Vodík jako palivo budoucnosti? Nová Toyota Mirai brzy strčí elektromobily do kapsy

Podpis Chucka Norrise udělal z obyčejné Toyoty Tacoma akčního hrdinu

Auto s podpisem Chucka Norrise? Z obyčejné Toyoty se rázem stala filmová hvězda

Ilustrační foto

Jak co nejlépe šetřit palivo? Na rychlosti záleží víc, než si myslíte

Nürburgring

Chystáte se na Nürburgring? Na tohle si dejte pozor, může se to stát každému

Jeremy Clarkson

Motivace podle Jeremy Clarksona? Tohle by chtěl před maturitou slyšet snad každý

Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil

Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku

Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

reklama
reklama

Doporučujeme

Peugeot 2008 1,6 BlueHDI

TEST: Peugeot 2008 1,6 BlueHDI: Rychle a pohodlně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

  2. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  3. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  4. Věříte trikům na snížení spotřeby paliva? Těmto se budete divit

  5. Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

  6. Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud