První test zimních pneumatik přinesl před dvěma týdny německý ADAC, přičemž o jeho výsledcích jsme vás ihned informovali podrobným článkem. Jenže někomu by to nemuselo stačit, a proto vám přinášíme český test nových zimních pneu, který má na svědomí Autoklub ČR.
Tento test je zatím vlastně jediným, který byl proveden Čechy, takže o to víc je potřeba si jej vážit. V testu se podíváme na výkony osmi různých modelů pneumatik od světoznámých značek, přičemž zde oproti testu organizace ADAC nechyběla novinka od firmy Continental - model WinterContact TS860.
Autoklub České republiky otestoval zimní pneumatiky v klasickém rozměru 205/55 R16 a použil k tomu dva vozy - Volkswagenu Touran a Audi A3. Celé testování proběhlo ve švýcarském městě Ulrichen, kde byly ideální zimní podmínky pro pořádný test gum. Veškeré pneumatiky pak byly otestovány také na polygonu u Hannoveru, kde bylo hodnoceno jejich chování na suché a mokré vozovce.
Testovány byly pneumatiky (uvedeny v pořadí podle celkových výsledků):
- Continental WinterContact TS860 (DOT 4915 vyrobeno na Slovensku) 2261,- Kč- Michelin Alpin 5 (DOT 4315, vyrobeno v Německu, referenční pneu) 2354,- Kč- Dunlop Winter Sport 5 (DOT 4015/4315, SI W, vyrobeno v Německu) 2172,- Kč- Nokian WR D4 (DOT 2315, vyrobeno v Rusku) 1978,- Kč- Goodyear Ultra Grip 9 (DOT 2215, LI 91, vyrobeno ve Slovinsku) 2153,- Kč- Bridgestone Blizzak LM 001 (DOT 4414, LI 91, vyrobeno v Polsku) 1989,- Kč- Hankook i*cept RS2 W452 (DOT 3815, vyrobeno v Maďarsku) 1661,- Kč- Pirelli Sottozero 3 (DOT 4615/4715, vyrobeno v Itálii). 2322,- Kč
A nyní se podíváme na kompletní výsledky ve všech disciplínách. Každá tabulka přiložená ve fotogalerii znázorňuje pořadí pneumatik, jejich hodnocení a dosažené skóre v dotyčném testu. Nejvyváženější vlastnosti na suchu prokázala pneu Continental WinterContact TS860 s jasnou převahou v brzdění i valivém odporu. Výrobce vyřešil konflikt brzdění vs. energetická náročnost, tedy faktorů, které většinou působily proti sobě.
Na mokrém povrchu si udržel celkové vítězství referenční Michelin Alpin 5. Stabilní vlastnosti v brzdění, aquaplaningu i handlingu na mokru řadí Michelin mezi zajímavé kandidáty pro české motoristy, kteří oceňují výkon na mokré vozovce. Na sněhu se do popředí vrátil Continental WinterContact TS860, byť s minimálním odstupem od referenční Michelin Alpin 5. Opět dominovaly nejlepší brzdy, akcelerace a handling. Zástupcem Continental nabízí motoristům velmi dobrý výkon na sněhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?