Autoklub ČR otestoval nové zimní pneumatiky. Kdo se stal absolutním vítězem?

ar5, 12. října 2016, 10:25 Google+

První test zimních pneumatik přinesl před dvěma týdny německý ADAC, přičemž o jeho výsledcích jsme vás ihned informovali podrobným článkem. Jenže někomu by to nemuselo stačit, a proto vám přinášíme český test nových zimních pneu, který má na svědomí Autoklub ČR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test zimních pneumatik pro rok 2016

Test zimních pneumatik pro rok 2016 | foto: ADAC

Sdílejte článek

Tento test je zatím vlastně jediným, který byl proveden Čechy, takže o to víc je potřeba si jej vážit. V testu se podíváme na výkony osmi různých modelů pneumatik od světoznámých značek, přičemž zde oproti testu organizace ADAC nechyběla novinka od firmy Continental - model WinterContact TS860.

Autoklub České republiky otestoval zimní pneumatiky v klasickém rozměru 205/55 R16 a použil k tomu dva vozy - Volkswagenu Touran a Audi A3. Celé testování proběhlo ve švýcarském městě Ulrichen, kde byly ideální zimní podmínky pro pořádný test gum. Veškeré pneumatiky pak byly otestovány také na polygonu u Hannoveru, kde bylo hodnoceno  jejich chování na suché a mokré vozovce.

Testovány byly pneumatiky (uvedeny v pořadí podle celkových výsledků):

- Continental WinterContact TS860 (DOT 4915 vyrobeno na Slovensku) 2261,- Kč
- Michelin Alpin 5 (DOT 4315, vyrobeno v Německu, referenční pneu) 2354,- Kč
- Dunlop Winter Sport 5 (DOT 4015/4315, SI W, vyrobeno v Německu) 2172,- Kč
- Nokian WR D4 (DOT 2315, vyrobeno v Rusku) 1978,- Kč
- Goodyear Ultra Grip 9 (DOT 2215, LI 91, vyrobeno ve Slovinsku) 2153,- Kč
- Bridgestone Blizzak LM 001 (DOT 4414, LI 91, vyrobeno v Polsku) 1989,- Kč
- Hankook i*cept RS2 W452 (DOT 3815, vyrobeno v Maďarsku) 1661,- Kč
- Pirelli Sottozero 3 (DOT 4615/4715, vyrobeno v Itálii). 2322,- Kč

A nyní se podíváme na kompletní výsledky ve všech disciplínách. Každá tabulka přiložená ve fotogalerii znázorňuje pořadí pneumatik, jejich hodnocení a dosažené skóre v dotyčném testu. Nejvyváženější vlastnosti na suchu prokázala pneu Continental WinterContact TS860 s jasnou převahou v brzdění i valivém odporu. Výrobce vyřešil konflikt brzdění vs. energetická náročnost, tedy faktorů, které většinou působily proti sobě. 

Na mokrém povrchu si udržel celkové vítězství referenční Michelin Alpin 5. Stabilní vlastnosti v brzdění, aquaplaningu i handlingu na mokru řadí Michelin mezi zajímavé kandidáty pro české motoristy, kteří oceňují výkon na mokré vozovce. Na sněhu se do popředí vrátil Continental WinterContact TS860, byť s minimálním odstupem od referenční Michelin Alpin 5. Opět dominovaly nejlepší brzdy, akcelerace a handling. Zástupcem Continental nabízí motoristům velmi dobrý výkon na sněhu.

Vytisknout

Diskuze: Autoklub ČR otestoval nové zimní pneumatiky. Kdo se stal absolutním vítězem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

reklama

Doporučujeme

Tajemný Volkswagen Tiguan s logy R

VW testuje zběsile znějící Tiguan. Proč má čtyři koncovky výfuku?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud