První test zimních pneumatik přinesl před dvěma týdny německý ADAC, přičemž o jeho výsledcích jsme vás ihned informovali podrobným článkem. Jenže někomu by to nemuselo stačit, a proto vám přinášíme český test nových zimních pneu, který má na svědomí Autoklub ČR.
Tento test je zatím vlastně jediným, který byl proveden Čechy, takže o to víc je potřeba si jej vážit. V testu se podíváme na výkony osmi různých modelů pneumatik od světoznámých značek, přičemž zde oproti testu organizace ADAC nechyběla novinka od firmy Continental - model WinterContact TS860.
Autoklub České republiky otestoval zimní pneumatiky v klasickém rozměru 205/55 R16 a použil k tomu dva vozy - Volkswagenu Touran a Audi A3. Celé testování proběhlo ve švýcarském městě Ulrichen, kde byly ideální zimní podmínky pro pořádný test gum. Veškeré pneumatiky pak byly otestovány také na polygonu u Hannoveru, kde bylo hodnoceno jejich chování na suché a mokré vozovce.
Testovány byly pneumatiky (uvedeny v pořadí podle celkových výsledků):
- Continental WinterContact TS860 (DOT 4915 vyrobeno na Slovensku) 2261,- Kč- Michelin Alpin 5 (DOT 4315, vyrobeno v Německu, referenční pneu) 2354,- Kč- Dunlop Winter Sport 5 (DOT 4015/4315, SI W, vyrobeno v Německu) 2172,- Kč- Nokian WR D4 (DOT 2315, vyrobeno v Rusku) 1978,- Kč- Goodyear Ultra Grip 9 (DOT 2215, LI 91, vyrobeno ve Slovinsku) 2153,- Kč- Bridgestone Blizzak LM 001 (DOT 4414, LI 91, vyrobeno v Polsku) 1989,- Kč- Hankook i*cept RS2 W452 (DOT 3815, vyrobeno v Maďarsku) 1661,- Kč- Pirelli Sottozero 3 (DOT 4615/4715, vyrobeno v Itálii). 2322,- Kč
A nyní se podíváme na kompletní výsledky ve všech disciplínách. Každá tabulka přiložená ve fotogalerii znázorňuje pořadí pneumatik, jejich hodnocení a dosažené skóre v dotyčném testu. Nejvyváženější vlastnosti na suchu prokázala pneu Continental WinterContact TS860 s jasnou převahou v brzdění i valivém odporu. Výrobce vyřešil konflikt brzdění vs. energetická náročnost, tedy faktorů, které většinou působily proti sobě.
Na mokrém povrchu si udržel celkové vítězství referenční Michelin Alpin 5. Stabilní vlastnosti v brzdění, aquaplaningu i handlingu na mokru řadí Michelin mezi zajímavé kandidáty pro české motoristy, kteří oceňují výkon na mokré vozovce. Na sněhu se do popředí vrátil Continental WinterContact TS860, byť s minimálním odstupem od referenční Michelin Alpin 5. Opět dominovaly nejlepší brzdy, akcelerace a handling. Zástupcem Continental nabízí motoristům velmi dobrý výkon na sněhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?