Jistě jste zaregistrovali, že před pár týdny se BMW široké veřejnosti poprvé pochlubilo tím, co vlastně skrývá ve svých garážích. Některé unikáty však nově můžeme vidět na videu a je to hodně zajímavá podívaná.
V následujícím článku vám přikládáme hned tři videa, dokumentující některé z tajných prototypů, které jsou vlastně odlišnými verzemi jinak známých sportovních BMW s logem M. Mnichovská automobilka se nejspíše ráda chlubí a je nutno uznat, že má čím.
Bohužel tady chybí video modelu E36 M Compact. To bylo vytvořeno v roce 1996 a do klasické krátké trojky byl inženýry nacpán výkonný 3,2litrový řadový šestiválec s výkonem 321 koní. To bylo úplně stejně, kolik dával tehdy představený sedan, jenže ve prospěch verze Compact hovořila o 150 kg nižší hmotnost. Škoda, že se tohle nedostalo do výroby.
Na jednom z videí však můžeme vidět auta jako je BMW M3 Pickup (E90), které je zde zastoupeno hned dvěma generacemi. Ta první a služebně (E30) starší pak dokonce donedávna sloužila jako pracovní nástroj automobilky. Dále tu je však zajímavý kombík, vycházející z vozu BMW M3 (E46). Ten nabízí výkon 343 koní, které šli na zadní nápravu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?