Subaru chce okořenit nabídku modelu WRX STI a proto představilo speciální edici S4 tS. Ta má jedno velké ale, které nepotěší většinu evropské klientely.
Ano, někteří z vás jistě uhodli, o co vlastně jde. Tahle specialitka je totiž určena jen pro Japonský trh. Evropa se jí nedočká a my vlastně ani dost dobře nechápeme proč. A čím vším je vlastně S4 tS odlišná od standardu? Žačněme s tím, co se skrývá pod kapotou. Stále zde je dvoulitrový turbomotor se čtyřmi válci s výkonem 300 koňských sil a 400 Nm, který vše posílá na všechna čtyři kola. S motorem spolupracuje automatická převodovka CVT.
Nová edice WRX S4 tS pak dostala extra komponenty, které u nenajdeme ani u vrcholného provedení STI. Ty obsahují aktivní vektorování točivého momentu, nové přední zavěšení DampMatic II společně se stavitelnými tlumiči a také výkonnější brzdy Brembo. Vylepšena byla zadní náprava a větší tuhostí oplývá pomocný nosný rám.
A jak se vlastně S4 tS navenek pozná? Rozlišovacím znakem budou 19palcová kovaná kola BBS ve stříbrném odstínu, sportovnější zadní nárazník a loga edice. V kabině pro změnu čekejme kožená sedadla Recaro se stříbrným prošíváním. Nesmí chybět ani prahové lišty s nápisem edice a specifický přístrojový štít s luminiscenčním rychloměrem. A ačkoliv si Evropa může nechat zajít chuť, i tak stojí za zmínku cena. Ta činí v základu 5 292 000 yenů, což je v přepočtu 1,8 milionu Kč.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?