Ve Spojených arabských emirátech se úředníci nejspíše dočista zbláznili. Všem majitelům zaprášených a špinavých vozidel totiž nově hrozí pokuta a případně i odtažení. Jak je tohle vůbec možné?
Za vše může magistrát Abú Dhabí, který se rozhodl pustit do boje se špinavými auty. Se vším přichází server thenational.ae, podle něhož se vedení města odvolává na zákon chránící vzhled města a veřejné zdraví. Díky tomu lze v krajním případě špinavé auto dokonce odtáhnout, aby jednoduše nehýzdilo okolní prostředí. Respektive, odtah je až krajní možností, protože ještě před tím dostane majitel dotyčného auta tři dny na jeho umytí. Pokud se tak nestane a vůz zde stále stojí zanesen různými nečistotami, pak se majitel pěkně prohne.
Následně totiž za neuposlechnutí výzvy dostane pokutu ve výši tří tisíc dirhamů, což je skoro dvacet tisíc korun. To je celkem dost velká pokuta vzhledem k tomu, že se vlastně jedná jen o to, aby se na ulici "nepovalovala" špinavá auta. Podle mluvčího města je pak měsíčně odtaženo asi padesát aut. Díky tomu si podstatně dost vydělají i odtahové firmy.
Celý problém však doslova irituje snad všechny majitele aut v Abu Dhabí. Ti pár let zpět žádné pokuty nedostávali, jenže postupem časi si tamní magistrát vymyslel tento postih, což se již začíná projevovat. Jak? Na tamním trhu mají v posledních měsících žně firmy, které mají za úkol dotyčná auta pravidelně umývat. A jestli vám to připadá absurdní, tak nejste sami, tomuto nařízení se totiž nelze nedivit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.