Počasí na Severní smyčce Nürburgringu je doslova nevyzpytatelné, o čemž se mohlo přesvědčit již nespočet řidičů. Tenhle však přivezl na slavný okruh nové Audi R8 V10 Plus a málem odjel domu na odtahovce.
Především řidiči vozů značky Audi mají bůhví proč vsugerováno, že díky systému pohonu všech kol Quattro pro ně neplatí fyzika a hranice jízdních vlastností. To samé si zřejmě myslel řidič následujícího bílého Audi R8 V10, který se dostal do problémů na jednom vjezdu do zatáčky na Nordschleife.
Podle videa to řidič přehnal s ubráním plynu na velice mokré vozovce a aby toho nebylo málo, při nastávajícím smyku ještě šlápl na brzdy. Dá se očekávat, že vůz měl stále aktivovaný systém jízdní stability ESP, protože pokud by tomu tak nebylo, video by končilo zcela jiným koncem, jenž by nevypadal moc hezky.
A jak to vypadá, když řidič silného supersportu ztratí kontrolu nad vozem na trati plné vody? No pro někoho to může být adrenalinová podívaná, ovšem v kůži řidiče bychom asi být nechtěli. Vypovídá o tom zmatečné chování řidiče, který nejspíše díky momentu děsivého překvapení šlápl na brzdy v tu nejhorší možnou dobu a celou situaci pak zachraňoval systém ESP.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.