Počasí na Severní smyčce Nürburgringu je doslova nevyzpytatelné, o čemž se mohlo přesvědčit již nespočet řidičů. Tenhle však přivezl na slavný okruh nové Audi R8 V10 Plus a málem odjel domu na odtahovce.
Především řidiči vozů značky Audi mají bůhví proč vsugerováno, že díky systému pohonu všech kol Quattro pro ně neplatí fyzika a hranice jízdních vlastností. To samé si zřejmě myslel řidič následujícího bílého Audi R8 V10, který se dostal do problémů na jednom vjezdu do zatáčky na Nordschleife.
Podle videa to řidič přehnal s ubráním plynu na velice mokré vozovce a aby toho nebylo málo, při nastávajícím smyku ještě šlápl na brzdy. Dá se očekávat, že vůz měl stále aktivovaný systém jízdní stability ESP, protože pokud by tomu tak nebylo, video by končilo zcela jiným koncem, jenž by nevypadal moc hezky.
A jak to vypadá, když řidič silného supersportu ztratí kontrolu nad vozem na trati plné vody? No pro někoho to může být adrenalinová podívaná, ovšem v kůži řidiče bychom asi být nechtěli. Vypovídá o tom zmatečné chování řidiče, který nejspíše díky momentu děsivého překvapení šlápl na brzdy v tu nejhorší možnou dobu a celou situaci pak zachraňoval systém ESP.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.