Styl a image jsou pro mnohé z nás jedny z nejdůležitějších atributů našeho života. Pro někoho může být ale jeho životní postoj důležitý i po smrti. Právě pro ty připravila společnost RemetzCar speciální pohřební vůz.
Nizozemská společnost RemetzCar patří mezi ty, které na jakékoli automobilové výstavě dokáže přilákat pozornost. Specializuje se totiž na přestavbu luxusních limuzín na ještě luxusnější a exkluzivnější. Tyto přestavby se většinou týkají prodlužování automobilů, kompletní změnu interiéru, nebo přidání dalšího páru dveří. Posledním dílem RemetzCar je ale něco docela jiného.
Tím je přestavba luxusního elektromobilu Tesla Model 70S na pohřební vůz. Ačkoli se to zdá spíše jako podařený vtip, opak je pravdou. RemetzCar skutečně Model S kompletně přestavila na pohřební vůz s prosklenou zadní částí. V oficiální tiskové zprávě se holandská společnost odvolává na výhody tohoto vozu jako nízké emise nebo nulová hlučnost, díky čemu nebude nic rušit smuteční chvíle při posledním rozloučení se zesnulým. RemetzCar také upozorňuje na to, že při přestavbě vozu designeři pamatovali na zachování sportovního ducha Tesly. Ano, sportovně vyhlížející pohřební vůz, to skutečně dává smysl.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.