Speciální filmové edice nejsou ve světě automobilů ničím zvláštním. Koncepty nebo filmové edice automobilů, inspirované filmem přináší velkou reklamu jak filmovým snímkům, tak i automobilkám, které za vozy stojí. Nejnovější přírůstek do rodiny filmových vozů připravuje japonský Nissan.
Automobilka Nissan v nedávné době oznámila uzavření partnerství se slavnou filmovou společností Lucasfilm. V tomto oznámení Nissan potvrdil podporu prvního snímku z nové filmové série Anthology ze světa Star Wars. Tato filmová novinka, s názvem Rogue One: Star Wars Story, vtrhne do kin na konci letošního roku. Světová premiéra filmu je naplánována na 12. prosince 2016.
Nissan pravděpodobně neměl složitý výběr při volbě vozu, který bude sloužit k propagaci tohoto snímku v USA. Stane se jím z pochopitelných důvodů model, který v Evropě známe pod označením X-Trail, za „velkou louží“ je ale znám jako Rogue. To přináší této limitované edici poměrně složitý název. Celé označení modelu totiž zní Nissan Rogue Rogue One: Star Wars Limited Edition.
Bohužel žádné další podrobnosti Nissan nevydal. Víme pouze tolik, že limitované edice modelu Rogue bude k vidění na listopadovém autosalonu v americkém městě andělů, Los Angeles.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.