Když se řekne hypersport, většině se asi vybaví Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren P1. Právě tato trojice totiž toto označení výrazně zpopularizovala, zájem zákazníků nicméně předčil objem výroby. Proto takové Ferrari představí již za pár dnů otevřené LaFerrari Aperta. Britové jdou na uspokojení poptávky poněkud jinou cestou, která navíc bude sympatická více lidem. Elektrickou P1 si totiž může dovolit úplně každý!
Mezi říjnem 2013 a prosincem 2015 vzniklo celkem 381 McLarenů P1. Všechny měly hybridní pohonné ústrojí a astronomickou cenovku, po všech se ale v podstatě hned zaprášilo. V plánech automobilky se již objevuje nástupce, který by mohl dostat čistě elektrické pohonné ústrojí. Jeho příchod je ale ještě hodně daleko, zájemce o hypersportovní McLaren přesto potěšíme. Na konci října letošního roku se totiž do prodeje dostane plně elektrická P1. Má nahoru otevírající se dveře, zářivou žlutou barvu Volcano i volant přesně uprostřed. Dokonce jej koupíte pouze ve vybraných dealerstvích značky. Jeden háček to ale přece jen má – jde o autíčko pro děti do šesti let.
Není totiž nic roztomilejšího než ratolest řídící až na velikost poměrně věrnou kopii britského kupé. Pravda, v tomto případě se jedná spíše o kabriolet, nicméně při pohledu na provedení to bude mrzet asi málokoho. Vpředu nechybí typická zahnutá světla, vzadu je pro změnu difuzor s centrální koncovkou výfuku nebo imitace krytu motoru. Od originálu nerozeznatelná jsou také kola, o centrální pozici řidiče již byla řeč. V porovnání s originálem tady snad jenom chybí sedačky pro dva spolujezdce. Na druhou stranu je ale interiér vybaven klimatizací, audiosystémem s MP3 přehrávačem nebo systémem stop & start.
O pohon se stará elektromotor, udělující vozu maximální rychlost 5 km/h. Zároveň jde ale také o nejrychlejší elektromobil planety, z 0 na nejvyšší rychlost mu to zabere jen 2 sekundy. K dispozici je rovněž třístupňová převodovka. Ride On McLaren P1, jak se vozítko oficiálně jmenuje, bude dostupný za 375 liber (cca 11 630 korun), což je sice mezi auty podobné kategorie docela velká cifra, v portfoliu McLarenu je to ale zdaleka nejdostupnější kousek. A možná taky ten vůbec nestylovější.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.