Když se řekne hypersport, většině se asi vybaví Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren P1. Právě tato trojice totiž toto označení výrazně zpopularizovala, zájem zákazníků nicméně předčil objem výroby. Proto takové Ferrari představí již za pár dnů otevřené LaFerrari Aperta. Britové jdou na uspokojení poptávky poněkud jinou cestou, která navíc bude sympatická více lidem. Elektrickou P1 si totiž může dovolit úplně každý!
Mezi říjnem 2013 a prosincem 2015 vzniklo celkem 381 McLarenů P1. Všechny měly hybridní pohonné ústrojí a astronomickou cenovku, po všech se ale v podstatě hned zaprášilo. V plánech automobilky se již objevuje nástupce, který by mohl dostat čistě elektrické pohonné ústrojí. Jeho příchod je ale ještě hodně daleko, zájemce o hypersportovní McLaren přesto potěšíme. Na konci října letošního roku se totiž do prodeje dostane plně elektrická P1. Má nahoru otevírající se dveře, zářivou žlutou barvu Volcano i volant přesně uprostřed. Dokonce jej koupíte pouze ve vybraných dealerstvích značky. Jeden háček to ale přece jen má – jde o autíčko pro děti do šesti let.
Není totiž nic roztomilejšího než ratolest řídící až na velikost poměrně věrnou kopii britského kupé. Pravda, v tomto případě se jedná spíše o kabriolet, nicméně při pohledu na provedení to bude mrzet asi málokoho. Vpředu nechybí typická zahnutá světla, vzadu je pro změnu difuzor s centrální koncovkou výfuku nebo imitace krytu motoru. Od originálu nerozeznatelná jsou také kola, o centrální pozici řidiče již byla řeč. V porovnání s originálem tady snad jenom chybí sedačky pro dva spolujezdce. Na druhou stranu je ale interiér vybaven klimatizací, audiosystémem s MP3 přehrávačem nebo systémem stop & start.
O pohon se stará elektromotor, udělující vozu maximální rychlost 5 km/h. Zároveň jde ale také o nejrychlejší elektromobil planety, z 0 na nejvyšší rychlost mu to zabere jen 2 sekundy. K dispozici je rovněž třístupňová převodovka. Ride On McLaren P1, jak se vozítko oficiálně jmenuje, bude dostupný za 375 liber (cca 11 630 korun), což je sice mezi auty podobné kategorie docela velká cifra, v portfoliu McLarenu je to ale zdaleka nejdostupnější kousek. A možná taky ten vůbec nestylovější.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.