Když se řekne hypersport, většině se asi vybaví Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren P1. Právě tato trojice totiž toto označení výrazně zpopularizovala, zájem zákazníků nicméně předčil objem výroby. Proto takové Ferrari představí již za pár dnů otevřené LaFerrari Aperta. Britové jdou na uspokojení poptávky poněkud jinou cestou, která navíc bude sympatická více lidem. Elektrickou P1 si totiž může dovolit úplně každý!
Mezi říjnem 2013 a prosincem 2015 vzniklo celkem 381 McLarenů P1. Všechny měly hybridní pohonné ústrojí a astronomickou cenovku, po všech se ale v podstatě hned zaprášilo. V plánech automobilky se již objevuje nástupce, který by mohl dostat čistě elektrické pohonné ústrojí. Jeho příchod je ale ještě hodně daleko, zájemce o hypersportovní McLaren přesto potěšíme. Na konci října letošního roku se totiž do prodeje dostane plně elektrická P1. Má nahoru otevírající se dveře, zářivou žlutou barvu Volcano i volant přesně uprostřed. Dokonce jej koupíte pouze ve vybraných dealerstvích značky. Jeden háček to ale přece jen má – jde o autíčko pro děti do šesti let.
Není totiž nic roztomilejšího než ratolest řídící až na velikost poměrně věrnou kopii britského kupé. Pravda, v tomto případě se jedná spíše o kabriolet, nicméně při pohledu na provedení to bude mrzet asi málokoho. Vpředu nechybí typická zahnutá světla, vzadu je pro změnu difuzor s centrální koncovkou výfuku nebo imitace krytu motoru. Od originálu nerozeznatelná jsou také kola, o centrální pozici řidiče již byla řeč. V porovnání s originálem tady snad jenom chybí sedačky pro dva spolujezdce. Na druhou stranu je ale interiér vybaven klimatizací, audiosystémem s MP3 přehrávačem nebo systémem stop & start.
O pohon se stará elektromotor, udělující vozu maximální rychlost 5 km/h. Zároveň jde ale také o nejrychlejší elektromobil planety, z 0 na nejvyšší rychlost mu to zabere jen 2 sekundy. K dispozici je rovněž třístupňová převodovka. Ride On McLaren P1, jak se vozítko oficiálně jmenuje, bude dostupný za 375 liber (cca 11 630 korun), což je sice mezi auty podobné kategorie docela velká cifra, v portfoliu McLarenu je to ale zdaleka nejdostupnější kousek. A možná taky ten vůbec nestylovější.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.