Když se řekne hypersport, většině se asi vybaví Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren P1. Právě tato trojice totiž toto označení výrazně zpopularizovala, zájem zákazníků nicméně předčil objem výroby. Proto takové Ferrari představí již za pár dnů otevřené LaFerrari Aperta. Britové jdou na uspokojení poptávky poněkud jinou cestou, která navíc bude sympatická více lidem. Elektrickou P1 si totiž může dovolit úplně každý!
Mezi říjnem 2013 a prosincem 2015 vzniklo celkem 381 McLarenů P1. Všechny měly hybridní pohonné ústrojí a astronomickou cenovku, po všech se ale v podstatě hned zaprášilo. V plánech automobilky se již objevuje nástupce, který by mohl dostat čistě elektrické pohonné ústrojí. Jeho příchod je ale ještě hodně daleko, zájemce o hypersportovní McLaren přesto potěšíme. Na konci října letošního roku se totiž do prodeje dostane plně elektrická P1. Má nahoru otevírající se dveře, zářivou žlutou barvu Volcano i volant přesně uprostřed. Dokonce jej koupíte pouze ve vybraných dealerstvích značky. Jeden háček to ale přece jen má – jde o autíčko pro děti do šesti let.
Není totiž nic roztomilejšího než ratolest řídící až na velikost poměrně věrnou kopii britského kupé. Pravda, v tomto případě se jedná spíše o kabriolet, nicméně při pohledu na provedení to bude mrzet asi málokoho. Vpředu nechybí typická zahnutá světla, vzadu je pro změnu difuzor s centrální koncovkou výfuku nebo imitace krytu motoru. Od originálu nerozeznatelná jsou také kola, o centrální pozici řidiče již byla řeč. V porovnání s originálem tady snad jenom chybí sedačky pro dva spolujezdce. Na druhou stranu je ale interiér vybaven klimatizací, audiosystémem s MP3 přehrávačem nebo systémem stop & start.
O pohon se stará elektromotor, udělující vozu maximální rychlost 5 km/h. Zároveň jde ale také o nejrychlejší elektromobil planety, z 0 na nejvyšší rychlost mu to zabere jen 2 sekundy. K dispozici je rovněž třístupňová převodovka. Ride On McLaren P1, jak se vozítko oficiálně jmenuje, bude dostupný za 375 liber (cca 11 630 korun), což je sice mezi auty podobné kategorie docela velká cifra, v portfoliu McLarenu je to ale zdaleka nejdostupnější kousek. A možná taky ten vůbec nestylovější.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?