S tím, jak moc se nepovedla 23. řada Top Gearu, je o to víc očekáván první díl pořadu The Grand Tour. Pokud se v této problematice příliš neorientujete, pak vězte, že Clarkson, May a Hammond neprodloužili s BBC končící smlouvy a dohodli se s Amazonem. Britům pak nezbylo nic jiného než angažovat nové moderátory v čele s Chrisem Evansem. A dopadlo to katastrofálně
23. série Top Gearu by v obecné rovině asi nebyla zas tak hrozná, nebýt srovnání s předchozími epizodami, v nichž zářili Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond. Ti se po sporu s vedením BBC rozhodli neprodloužit své smlouvy, což se nakonec ukázalo jako vynikající tah. O tom nicméně až později. Ústřední trojka tak přešla pod Amazon a jeho streamovací službu Prime, zatímco Top Gear musel najít nové moderátory. Hlavní role se zhostil Chris Evans, kterému ale nesedlo ani moderování, ani stylizování se do role nového Clarksona. Hned po konci sezony tak Evans oznámil odchod. O mnoho pozitivněji vypadal překvapivě Matt LeBlanc, známý jako Joey ze seriálu Přátelé. Ani on, ani Eddie Jordan nebo Chris Harris však nedokázali naplno uspokojit diváky. Ti tak už v průběhu série začali toužebně vzhlížet k pořadu The Grand Tour. Ano, ten připravují původní moderátoři. Minulý týden bylo oznámeno, že se prvního dílu dočkáme 18. listopadu tohoto roku. Server Shiftinglanes pak při této příležitosti dal dohromady devět věcí, které zatím o novince víme.
1. Klasický formát
První díl The Grand Tour se objeví 18. listopadu. Nutno dodat, že se jedná o pátek, což je pro původní pořady Amazonu typické datum. Andy Wilman, bývalý producent Top Gearu, který rovněž přešel na internet, pak uvedl, že všechny epizody nebudou vypuštěny hned, jako tomu někdy u online sérií bývá. Místo toho se dočkáme dvanácti epizod v klasickém týdenním formátu. Poslední díl první série se tak objeví 3. února příštího roku.
2. Ještě více urážek a prodloužená stopáž?
Je všeobecně známo, že s podepsáním nového kontraktu získalo trio mnohem větší svobodu než dříve. A to prakticky ve všem. Očekávat tak můžeme mnohem jadrnější jazyk než na BBC. Už tehdy byly přitom některé výroky hodně na hraně a někdy možná i za ní. Krotit moderátory bude mít za úkol společnost W. Chump & Sons, jež má být mnohem mírnější než cenzoři BBC. Údajně se také můžeme těšit na delší stopáž jednotlivých epizod. Ta první má mít 70 minut, další v pořadí budou asi o 10 minut kratší.
3. Žádný Stig ani Hvězda v autě za rozumnou cenu
Ačkoliv spolu s Clarksonem, Hammondem i Mayem odešel k Amazonu třeba také producent Andy Willman, tajemného jezdce v bílé kombinéze a ani rubriku Hvězda v autě za rozumnou cenu v The Grand Tour neuvidíme. Oboje je totiž v právním vlastnictví BBC, Wilman tak potvrdil, že se těchto prvků nedočkáme.
4. Hollywoodské hvězdy
Na druhou stranu se pořád počítá s účastí světových hvězd. Podle bulvárního deníku The Sun se totiž v některé z dvanácti epizod objeví Matt Damon a Charlize Theronová. Jestli půjde o obdobu rubriky v Top Gearu nebo se The Grand Tour vydá úplně jinou cestou zatím nevíme. Vypadá to ale, že o vtipné momenty známých tváří jen tak nepřijdeme.
5. Studio
A stejně tak nepřijdeme ani o studio s diváky, ačkoliv se oproti BBC opět změní formát. Pevnou stavbu totiž nahradí přenosný stan, studio tak uvidíme na různých místech po celém světě. V prvním díle by se mělo objevit v Kalifornii, jistě se dočkáme také jihoafrického Johannesburgu. Vedle toho víme, že předtočené klipy jsou z devadesáti procent hotové. Podle dříve zveřejněných snímků se tak dočkáme například srovnání „Svaté Trojice“ hypersportů nebo návštěvy Alfy 4C Spider u kulis seriálu Hra o trůny.
6. Jeremy překonává sám sebe
Letos v červnu umístil Jeremy Clarkson na Twitter příspěvek o tom, že bude dělat svůj nejnebezpečnější kousek v životěc. Dokonce tak nebezpečný, že by ho nemusel přežít. To se naštěstí nestalo, jak potvrdil Jezza fotkou o den později, na níž je v obličeji špinavý, navíc s krvavým nosem. Přidal i popisek: „Dnešek jsem přežil.“ I proto jsme zvědaví, co si moderátor zase vymyslel.
7. Rozpočet
Top Gear měl vysoký rozpočet, Amazon ho ale hravě strčí do kapsy. Ačkoliv přesná cifra známá není, spekuluje se o 160 milionech liber (cca 5,053 miliard korun), za což se dá udělat bezpochyby dechberoucí show. Také ústřední trio si platově o dost polepšilo, částky ale opět známé nejsou. Muselo se ale jednat o hodně, protože Clarkson nedávno bez skrupulí vyhodil do vzduchu své sídlo v Cotswoldu. Na jeho místě totiž bude stát mnohem honosnější stavba.
8. DriveTribe
Pamatujete, jak jsme Vám o prázdninách představovali projekt DriveTribe? Ano, ten, o němž Hammond prohlásil, že je jako Youporn s auty. Tak i za tímto komunitním portálem stojí trio moderátorů a Andy Wilman. Nečekejte však, že DriveTribe bude webovou stránkou The Grand Tour. Oba projekty spolu oficiálně nemají nic společného.
9. Auta
Jak už jsme nastínili výše, v jedné z epizod se dočkáme porovnání Porsche 918 Spyder, LaFerrari a McLarenu P1. Uvidíme ale i Alfu Romeo 4C Spider, Aston Martiny Vulcan a DB11, Zenos E10 S, Mazdu MX-5, Fordy Focus RS a Mustang GT, Dodge Challenger nebo Rolls-Royce Dawn. Chybět však nebude ani „oblíbená“ tříkolka Reliant Robin.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.