S tím, jak moc se nepovedla 23. řada Top Gearu, je o to víc očekáván první díl pořadu The Grand Tour. Pokud se v této problematice příliš neorientujete, pak vězte, že Clarkson, May a Hammond neprodloužili s BBC končící smlouvy a dohodli se s Amazonem. Britům pak nezbylo nic jiného než angažovat nové moderátory v čele s Chrisem Evansem. A dopadlo to katastrofálně
23. série Top Gearu by v obecné rovině asi nebyla zas tak hrozná, nebýt srovnání s předchozími epizodami, v nichž zářili Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond. Ti se po sporu s vedením BBC rozhodli neprodloužit své smlouvy, což se nakonec ukázalo jako vynikající tah. O tom nicméně až později. Ústřední trojka tak přešla pod Amazon a jeho streamovací službu Prime, zatímco Top Gear musel najít nové moderátory. Hlavní role se zhostil Chris Evans, kterému ale nesedlo ani moderování, ani stylizování se do role nového Clarksona. Hned po konci sezony tak Evans oznámil odchod. O mnoho pozitivněji vypadal překvapivě Matt LeBlanc, známý jako Joey ze seriálu Přátelé. Ani on, ani Eddie Jordan nebo Chris Harris však nedokázali naplno uspokojit diváky. Ti tak už v průběhu série začali toužebně vzhlížet k pořadu The Grand Tour. Ano, ten připravují původní moderátoři. Minulý týden bylo oznámeno, že se prvního dílu dočkáme 18. listopadu tohoto roku. Server Shiftinglanes pak při této příležitosti dal dohromady devět věcí, které zatím o novince víme.
1. Klasický formát
První díl The Grand Tour se objeví 18. listopadu. Nutno dodat, že se jedná o pátek, což je pro původní pořady Amazonu typické datum. Andy Wilman, bývalý producent Top Gearu, který rovněž přešel na internet, pak uvedl, že všechny epizody nebudou vypuštěny hned, jako tomu někdy u online sérií bývá. Místo toho se dočkáme dvanácti epizod v klasickém týdenním formátu. Poslední díl první série se tak objeví 3. února příštího roku.
2. Ještě více urážek a prodloužená stopáž?
Je všeobecně známo, že s podepsáním nového kontraktu získalo trio mnohem větší svobodu než dříve. A to prakticky ve všem. Očekávat tak můžeme mnohem jadrnější jazyk než na BBC. Už tehdy byly přitom některé výroky hodně na hraně a někdy možná i za ní. Krotit moderátory bude mít za úkol společnost W. Chump & Sons, jež má být mnohem mírnější než cenzoři BBC. Údajně se také můžeme těšit na delší stopáž jednotlivých epizod. Ta první má mít 70 minut, další v pořadí budou asi o 10 minut kratší.
3. Žádný Stig ani Hvězda v autě za rozumnou cenu
Ačkoliv spolu s Clarksonem, Hammondem i Mayem odešel k Amazonu třeba také producent Andy Willman, tajemného jezdce v bílé kombinéze a ani rubriku Hvězda v autě za rozumnou cenu v The Grand Tour neuvidíme. Oboje je totiž v právním vlastnictví BBC, Wilman tak potvrdil, že se těchto prvků nedočkáme.
4. Hollywoodské hvězdy
Na druhou stranu se pořád počítá s účastí světových hvězd. Podle bulvárního deníku The Sun se totiž v některé z dvanácti epizod objeví Matt Damon a Charlize Theronová. Jestli půjde o obdobu rubriky v Top Gearu nebo se The Grand Tour vydá úplně jinou cestou zatím nevíme. Vypadá to ale, že o vtipné momenty známých tváří jen tak nepřijdeme.
5. Studio
A stejně tak nepřijdeme ani o studio s diváky, ačkoliv se oproti BBC opět změní formát. Pevnou stavbu totiž nahradí přenosný stan, studio tak uvidíme na různých místech po celém světě. V prvním díle by se mělo objevit v Kalifornii, jistě se dočkáme také jihoafrického Johannesburgu. Vedle toho víme, že předtočené klipy jsou z devadesáti procent hotové. Podle dříve zveřejněných snímků se tak dočkáme například srovnání „Svaté Trojice“ hypersportů nebo návštěvy Alfy 4C Spider u kulis seriálu Hra o trůny.
6. Jeremy překonává sám sebe
Letos v červnu umístil Jeremy Clarkson na Twitter příspěvek o tom, že bude dělat svůj nejnebezpečnější kousek v životěc. Dokonce tak nebezpečný, že by ho nemusel přežít. To se naštěstí nestalo, jak potvrdil Jezza fotkou o den později, na níž je v obličeji špinavý, navíc s krvavým nosem. Přidal i popisek: „Dnešek jsem přežil.“ I proto jsme zvědaví, co si moderátor zase vymyslel.
7. Rozpočet
Top Gear měl vysoký rozpočet, Amazon ho ale hravě strčí do kapsy. Ačkoliv přesná cifra známá není, spekuluje se o 160 milionech liber (cca 5,053 miliard korun), za což se dá udělat bezpochyby dechberoucí show. Také ústřední trio si platově o dost polepšilo, částky ale opět známé nejsou. Muselo se ale jednat o hodně, protože Clarkson nedávno bez skrupulí vyhodil do vzduchu své sídlo v Cotswoldu. Na jeho místě totiž bude stát mnohem honosnější stavba.
8. DriveTribe
Pamatujete, jak jsme Vám o prázdninách představovali projekt DriveTribe? Ano, ten, o němž Hammond prohlásil, že je jako Youporn s auty. Tak i za tímto komunitním portálem stojí trio moderátorů a Andy Wilman. Nečekejte však, že DriveTribe bude webovou stránkou The Grand Tour. Oba projekty spolu oficiálně nemají nic společného.
9. Auta
Jak už jsme nastínili výše, v jedné z epizod se dočkáme porovnání Porsche 918 Spyder, LaFerrari a McLarenu P1. Uvidíme ale i Alfu Romeo 4C Spider, Aston Martiny Vulcan a DB11, Zenos E10 S, Mazdu MX-5, Fordy Focus RS a Mustang GT, Dodge Challenger nebo Rolls-Royce Dawn. Chybět však nebude ani „oblíbená“ tříkolka Reliant Robin.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.