S tím, jak moc se nepovedla 23. řada Top Gearu, je o to víc očekáván první díl pořadu The Grand Tour. Pokud se v této problematice příliš neorientujete, pak vězte, že Clarkson, May a Hammond neprodloužili s BBC končící smlouvy a dohodli se s Amazonem. Britům pak nezbylo nic jiného než angažovat nové moderátory v čele s Chrisem Evansem. A dopadlo to katastrofálně
23. série Top Gearu by v obecné rovině asi nebyla zas tak hrozná, nebýt srovnání s předchozími epizodami, v nichž zářili Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond. Ti se po sporu s vedením BBC rozhodli neprodloužit své smlouvy, což se nakonec ukázalo jako vynikající tah. O tom nicméně až později. Ústřední trojka tak přešla pod Amazon a jeho streamovací službu Prime, zatímco Top Gear musel najít nové moderátory. Hlavní role se zhostil Chris Evans, kterému ale nesedlo ani moderování, ani stylizování se do role nového Clarksona. Hned po konci sezony tak Evans oznámil odchod. O mnoho pozitivněji vypadal překvapivě Matt LeBlanc, známý jako Joey ze seriálu Přátelé. Ani on, ani Eddie Jordan nebo Chris Harris však nedokázali naplno uspokojit diváky. Ti tak už v průběhu série začali toužebně vzhlížet k pořadu The Grand Tour. Ano, ten připravují původní moderátoři. Minulý týden bylo oznámeno, že se prvního dílu dočkáme 18. listopadu tohoto roku. Server Shiftinglanes pak při této příležitosti dal dohromady devět věcí, které zatím o novince víme.
1. Klasický formát
První díl The Grand Tour se objeví 18. listopadu. Nutno dodat, že se jedná o pátek, což je pro původní pořady Amazonu typické datum. Andy Wilman, bývalý producent Top Gearu, který rovněž přešel na internet, pak uvedl, že všechny epizody nebudou vypuštěny hned, jako tomu někdy u online sérií bývá. Místo toho se dočkáme dvanácti epizod v klasickém týdenním formátu. Poslední díl první série se tak objeví 3. února příštího roku.
2. Ještě více urážek a prodloužená stopáž?
Je všeobecně známo, že s podepsáním nového kontraktu získalo trio mnohem větší svobodu než dříve. A to prakticky ve všem. Očekávat tak můžeme mnohem jadrnější jazyk než na BBC. Už tehdy byly přitom některé výroky hodně na hraně a někdy možná i za ní. Krotit moderátory bude mít za úkol společnost W. Chump & Sons, jež má být mnohem mírnější než cenzoři BBC. Údajně se také můžeme těšit na delší stopáž jednotlivých epizod. Ta první má mít 70 minut, další v pořadí budou asi o 10 minut kratší.
3. Žádný Stig ani Hvězda v autě za rozumnou cenu
Ačkoliv spolu s Clarksonem, Hammondem i Mayem odešel k Amazonu třeba také producent Andy Willman, tajemného jezdce v bílé kombinéze a ani rubriku Hvězda v autě za rozumnou cenu v The Grand Tour neuvidíme. Oboje je totiž v právním vlastnictví BBC, Wilman tak potvrdil, že se těchto prvků nedočkáme.
4. Hollywoodské hvězdy
Na druhou stranu se pořád počítá s účastí světových hvězd. Podle bulvárního deníku The Sun se totiž v některé z dvanácti epizod objeví Matt Damon a Charlize Theronová. Jestli půjde o obdobu rubriky v Top Gearu nebo se The Grand Tour vydá úplně jinou cestou zatím nevíme. Vypadá to ale, že o vtipné momenty známých tváří jen tak nepřijdeme.
5. Studio
A stejně tak nepřijdeme ani o studio s diváky, ačkoliv se oproti BBC opět změní formát. Pevnou stavbu totiž nahradí přenosný stan, studio tak uvidíme na různých místech po celém světě. V prvním díle by se mělo objevit v Kalifornii, jistě se dočkáme také jihoafrického Johannesburgu. Vedle toho víme, že předtočené klipy jsou z devadesáti procent hotové. Podle dříve zveřejněných snímků se tak dočkáme například srovnání „Svaté Trojice“ hypersportů nebo návštěvy Alfy 4C Spider u kulis seriálu Hra o trůny.
6. Jeremy překonává sám sebe
Letos v červnu umístil Jeremy Clarkson na Twitter příspěvek o tom, že bude dělat svůj nejnebezpečnější kousek v životěc. Dokonce tak nebezpečný, že by ho nemusel přežít. To se naštěstí nestalo, jak potvrdil Jezza fotkou o den později, na níž je v obličeji špinavý, navíc s krvavým nosem. Přidal i popisek: „Dnešek jsem přežil.“ I proto jsme zvědaví, co si moderátor zase vymyslel.
7. Rozpočet
Top Gear měl vysoký rozpočet, Amazon ho ale hravě strčí do kapsy. Ačkoliv přesná cifra známá není, spekuluje se o 160 milionech liber (cca 5,053 miliard korun), za což se dá udělat bezpochyby dechberoucí show. Také ústřední trio si platově o dost polepšilo, částky ale opět známé nejsou. Muselo se ale jednat o hodně, protože Clarkson nedávno bez skrupulí vyhodil do vzduchu své sídlo v Cotswoldu. Na jeho místě totiž bude stát mnohem honosnější stavba.
8. DriveTribe
Pamatujete, jak jsme Vám o prázdninách představovali projekt DriveTribe? Ano, ten, o němž Hammond prohlásil, že je jako Youporn s auty. Tak i za tímto komunitním portálem stojí trio moderátorů a Andy Wilman. Nečekejte však, že DriveTribe bude webovou stránkou The Grand Tour. Oba projekty spolu oficiálně nemají nic společného.
9. Auta
Jak už jsme nastínili výše, v jedné z epizod se dočkáme porovnání Porsche 918 Spyder, LaFerrari a McLarenu P1. Uvidíme ale i Alfu Romeo 4C Spider, Aston Martiny Vulcan a DB11, Zenos E10 S, Mazdu MX-5, Fordy Focus RS a Mustang GT, Dodge Challenger nebo Rolls-Royce Dawn. Chybět však nebude ani „oblíbená“ tříkolka Reliant Robin.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.