Lego letos automobilovým nadšencům nabídlo už dvě unikátní stavebnice. Nejprve to bylo do detailu propracované a také extrémně drahé Porsche 911 GT3 RS z řady Technic, o prázdninách se na trh dostal o něco dostupnější a stále velmi povedený Beetle z řady Creator. Na podzim se k těmto dvěma vozům přidá ještě třetí model, vzniknuvší díky nadšení fanoušků.
Na stránku Lego Ideas mohou fanoušci dánských kostiček umisťovat své výtvory a nechat o nich hlasovat další návštěvníky stránky. Pokud nápad dosáhne na 10 tisíc zájemců, začne Lego zvažovat jeho výrobu. Je to už nějaký ten měsíc, kdy nápad Brita Carla Greatrixe, postavit Caterham z kostiček, dosáhl oné kýžené mety. Dlouho se nic nedělo, avšak nyní mohou milovníci skládaček, petrolheadi, fanoušci značky nebo i majitelé reálného vozu začít pomalu střádat peníze. Vedení Lega se totiž rozhodlo dát Caterhamu oficiálně zelenou a už v říjnu se tak do obchodů dostane do detailu propracovaný model Seven 620R!
Celý set má 771 dílů, což je sice o hodně méně než v případě letos uvedeného Porsche 911 GT3 RS, pořád to ale stačí na mnoho vskutku úžasných detailů. Nechybí tak postranní výfuk, typické přední blatníky a třeba také unikátní provedení řadicí páky. Přední kapota je stejně jako nos automobilu odnímatelná, pod ní najdeme věrnou repliku kompresorem přeplňovaného motoru Ford Duratec. Otevíratelný bude i kufr, do nějž se vejdou čtyři nosníky, na které jde hotové auto postavit a v pohodě mu sundat kola.
Ve složeném stavu má žlutý Caterham 28 centimetrů na délku, 14 centimetrů na šířku a 9,5 centimetru na výšku, rozměrově tak bude sedět k dalším vozům Lego ze série Creator – Volkswagenu T1 Camper, Mini Cooperu, Ferrari F40 a Volkswagenu Beetle. Do prodeje se Caterham Seven 620R dostane 1. října, jeho cena bude 79,99 eur (cca 2 162 korun). Ta tak nevybočuje od ostatních podobně velkých stavebnic dánské firmy. Pokud tedy ještě nevíte, co dělat po některé podzimní večery a na reálný Caterham nemáte peníze, replika z Lega bude jistě uspokojivou náhražkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?